    From: "PawelT" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: malowanie włosów w gimnazjum
    Date: Fri, 31 Dec 2004 13:32:31 +0100
    Sender: p...@p...onet.pl@bravo177.softbank.pl

    Użytkownik "Faust" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:cqui4l$18q$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Owszem, z wartości moralnych narodu aryjskiego jako rasy panów.
    Tak już "advocem" - geneza tego nie pochodzi z etyki i moralności ale
    właśnie z ustanowienia przez Hitlera i ego współpracowników, czyli
    bliższe chyba jest prawu stanowionemu

    > I tu obaj się zgadzamy całkowicie, choć niestety możemy obaj cytować dużo
    > przykładów w nieskończoność - poprostu dyskutujemy o dylemacie, który nie
    da
    > się rozstrzygnąć ostatecznie
    > więc może skończmy na tym
    Zgadzam się

> [...]
    praw
    > i wolności innych ludzi, ale napewno nie nauczymy ich tego w sposób
    > opisywany w tym wątku, czyli traktując młodzież jako przedmiot wychowania,
    > nie zaś jako podmiot należnych mu praw obywatelskich. Jedyne czego może
    > nauczyć się młody człowiek wychowywany w ten sposób, to prawo nie ma
    > znaczenia, bo rację i tak ma silniejszy.Narazie to dyrekcja szkoły jest
    > silniejsza, ale jak chłopak podrośnie, to on już wytłumaczy im kto ma
    rację
    > za pomocą bejsbola. I tego właśnie go nauczymy, niestety ....
    Mocne słowa, niepozbawione słuszności, jednak mam wrażenie, że dyscyplina
    jest również potrzebna w procesie wychowania - sprawą dyskusyjną jest, ile
    powino jej być - i tu chyba nie dojdziemy do porozumienia, ale zgodzimy się
    jak myslę, że na jednym biegunie jest totalitaryzm i zamordyzm, a na drugim
    jednak
    anarchia i samowola; demokracja jest gdzieś pomiędzy, czasem bliżej jednego,
    czasem drugiego...
    Wszystkiego co najlepsze, dużo ciepła i miłości
    w Nowym Roku życzę
    wszystkim uczestnikom tej grupy, którą zwykle z
    dużą przyjemnością i pożytkiem czytuję
    PawelT