    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: lokatorzy na "dziko"
    Date: Mon, 27 Nov 2006 18:50:35 -0600

    "simpson_wr" <k...@g...com> wrote in message
    news:1164660949.695269.261350@l39g2000cwd.googlegrou
    ps.com...
    >Witam
    >Drodzy forumowicze, mam pytanie odnosnie kupna mieszkania z tzw
    >lokatorami na "dziko". Mieszkanie jest własnościowe, jest ksiega
    >wieczysta, no i są lokatorzy którzy nie chcą sie wyprowadzić. Czy
    >prawo w takiej sprawie stoi po stronie właściciela (ewentualnie
    >przyszlego właściciela) czy moze po stronie "gości"?
    >z góry dziekuje za odpowiedz

    po stronie gości.
    jedyna formalna droga to sprawa sądowa o eksmisję i potem do komornika
    Tylko komornik musi mieć gdzie ich eksmitować. A zwykle nie ma, więc sprawa
    zawiście w próżni do czasu dostarczenia lokalu zastępczego przez gminę
    (czyli nigdy), no ewentualnie przez ciebie. Możesz im jakiąś ruderę wynająć,
    oczywiście na twój koszt.
    Zwrotu możesz dochodzić sądownie od gminy,ale nie znam takiego co by mu się
    udało.