  • Data: 2004-10-18 18:50:08
    Temat: Re: linie papilarne
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Arek "arkadoo"" <a...@r...com> napisał w
    wiadomości news:cl0d2k$okk$1@nemesis.news.tpi.pl...

    To zależy z jakiego podłoża i jak trwale. ma nie być widać gołym okiem, czy
    nie dać się zabezpieczyć przez technika kryminalistyki. No sprecyzuj, czy
    chcesz usuwać odciski czy odbitki. Dla ułatwienia - bo to nie upierdliwość z
    mojej strony, to odbitki pozostają na materiałach plastycznych. Plastelina
    na przykład.

    Po za tym ważne jest, czy zostawiający te odbitki miał czyste rączki. Jak
    miał czyste, to odbitki są po prostu warstewką tłuszczu w uproszczeniu. Wiec
    każdy środek usuwający tłuszcz, a nie niszczący równocześnie podłoża
    wystarczy. Jak miał ręce brudne z krwi lub farby, to postępujesz jak z
    plamami tych środków.

    Natomiast, jeśli Ci chodziło o usunięcie wzoru linii papilarnych z palców,
    to trwałego sposobu z tego co wiem nie ma. No chyba, ze odcięcie palców.
    Służby specjalne używają w tym celu kremu - o ile się nie mylę opartego na
    silikonie. Ale to raczej tajne technologie.