  • Data: 2003-12-17 12:26:21
    Temat: Re: licencja OEM a używany komputer
    Od: "PK" <skalar7@USUN_TOpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > no tutaj to chyba przesadziles.
    > A jak oprogramowanie dostalem w spadku lacznie z komputerem, ale bez
    > faktury, to co?

    to masz dokumenty spadkowe i widać na nich, że dostałeś w spadkiu, ale i tak
    musi skądś wynikać, że ten, kto Ci padek dał, miał prawo do rozporządzania
    mieniem.

    > A jak zgubilem paragon, bo to chyba sie zdarzyc moze, albo ktos mi
    > podpieprzyl portfel, w ktorym go mialem, a firmy, ktora mi sprzedala
    > oprogramowanie juz nie ma/nie istnieje/cokolwiek...Skad wtedy wezme
    > duplikat dowodu zakupu? I wtedy juz mam nielegalne oprogramowanie?

    a nawet po likwidacji firmy 5 lat dokumenty musisz trzymać. Jak jej nie am,
    sory, Twój problem. Ty musisz udowodnić, że masz prawo do jego używania.

    > Bez jaj, imho dowod zakupu o legalnosci oprogramowania bedzie
    > rozstrzygal na ostatnim miejscu.

    a ja bym rozstrzygał na pierwszym, bo to jest imho potwierdzenie, że NABYŁEŚ
    prawa do użytkowania. Nalepki czy inne niśniki to potwierdzenie, że masz...
    nalepki i nośniki. Nie udowadnia to w żaden sposób, że Ty jesteś w
    posiadaniu prawa do użytkowania.

    > A moze zaraz sie jeszcze okaze, ze nawet nosnika nie potrzebuje, bo
    > wystarczy sam kwit, aby uznac ze oprogramowanie zainstalowane na moim
    > kompie jest legalne.

    moim zdaniem dokładnie tak. Tym bardziej, że sam m$ stosuje umowy pt.
    select, w których nie dostajesz nośników tylu ile masz licencji, a daje Ci
    jeden (często CDR) i prawo do użytkowania.
    To, że nie masz 50 oryginalnych płyt CD nie oznacza, że nie masz 50
    licencji.
    P.