eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawokupno mieszkania - zaplata 80% gotowki natychmiast - akt notarialny za 3 miesiace › Re: kupno mieszkania - zaplata 80% gotowki natychmiast - akt notarialny za 3 miesiace
  • Data: 2006-11-05 15:42:07
    Temat: Re: kupno mieszkania - zaplata 80% gotowki natychmiast - akt notarialny za 3 miesiace
    Od: "WS" <s...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przy tak dużej kwocie zadatku ja osobiście polecałabym zawarcie
    > umowy przedwstępnej u notariusza.

    Jutro ide do notariusza z moim problemem. Zastanawiam sie, czy istnieje
    taka możliwość po prostu , żeby spisać umowe która mnie chroni
    nawet jak facet wyparuje

    > Autor napisał wyraźnie dlaczego - ponieważ sprzedającemu nie
    > minął 5-cio letni okres od wykupu mieszkania. Jeśli sprzeda
    > mieszkanie przed upływem owych 5 lat, będzie musiał zapłacić
    > swojemu sprzedającemu (zakładam, że jest to gmina) pełną kwotę
    > wartości rynkowej mieszkania, a zapewne wykupil je na preferencyjnyhc
    > zasadach, więc zrozumiałe jest, że chce tego uniknąć i odczekać
    > do upływu tego okresu.

    Dokladnie tak to wyglada - wlasnie sie dowiedzialem. Mieszkanie
    wykupione od miasta po korzystnej cenie. W przypadku sprzedazy przed
    uplywem 5 lat musialby zaplacic 20% podatku.

    Jak juz wspomnialem wczesniej - jutro ide do notariusza i przedstawie
    swoj problem pytajac czy dopuszcza sie tego typu sprzedaz mieszkan i
    jakie dokumenty musze miec przez wlasciciela mieszkania dostarczone ,
    zeby miec 100% pewnosci ze po 5 lutym bede prawowitym wlascicielem.