  • Data: 2012-04-05 21:15:43
    Temat: Re: który kierowca winny ?
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1204052024230.2264@quad>:

    > Przeczytaj przepis :)
    > Litera jest wyrazna - w większosci przypadków pierwszeństwo dotyczy
    > drogi, nie pasa. Rzadkim wyjatkiem jest np. A7 ustawiony "pasowo",
    > przy wydzielonym pasie.

    Ten przepis o A-7?

    5.Znak A-7 "ustąp pierwszeństwa" ostrzega o skrzyżowaniu z drogą z
    pierwszeństwem. Znak A-7 znajdujący się w obrębie skrzyżowania dotyczy tylko
    najbliższej jezdni, przed którą został umieszczony.

    i ten w uzupełnieniu?

    2.Znak P-13 "linia warunkowego zatrzymania złożona z trójkątów" wskazuje
    miejsce zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa wynikającego ze
    znaku pionowego A-7.

    IMHO z tego wychodzi, że jeśli pojazd A jedzie "główną drogą*, ale po
    chodniku, zbliżający się do skrzyżowania od strony znaku A-7 pojazd B nie ma
    obowiązku ustąpienia pierwszeństwa pojazdowi A przed tą linią, natomiast z
    przepisów ogólnych wynika, że pojazd C jadący z naprzeciwka A i skręcający w
    lewo powinien A ustąpić... tylko, że A włącza sie do ruchu choć cały czas
    porusza się drogą z pierwszeństwem i nigdzie nie skręca

    --
    Tomasz Nycz