  • Data: 2012-04-07 08:19:46
    Temat: Re: który kierowca winny ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 6 Apr 2012, Nostradamus wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał

    > I to wystarczy. Przecinając "drugą" jezdnię "przeciwnika" masz z prawej, więc
    > i tak ustępujesz pierwszeństwa.

    Chodziło o przypadek odwrotny - wersję, że to on ma A-7.

    Rzeczywiscie, w odróżnieniu od przypadki kiedy to on przekracza linię
    ciagła rozdzielajaca pasy, jak on ma A-7 (a ja nie, i nie mam czerwonego
    sygnalizatora itede) to będzie winien wypadku, mimo że dla *dróg*
    którymi wjeżdżalismy układ pierwszeństwa był odwrotny.

    Do niedawna (teraz zrobili rondo, z za ciasnymi łukami zreszta) miałem
    takie skrzyżowanie z paskiem o "odwrotnym" pierwszenstwie relatywnie
    niedaleko siebie, chyba nie jest to jakas wybitna rzadkosc (dla paska
    do skrętu w prawo), choć tak na szybko pozostałe konstrukcje tego
    typu które przychodza mi na mysl kojarzę przy rondach (a nie "zwykłych"
    skrzyżowaniach).

    pzdr, Gotfryd