  • Data: 2017-10-22 12:31:19
    Temat: Re: kto odpowiada za porządek na ulicach w Polsce
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21-10-17 o 22:11, RadoslawF pisze:

    > Chyba że politycy podpisali umowę że jest inaczej.

    Radek! Weź i pomyśl czasem,co piszesz? Prezydent Polski z Prezydentem
    Izraela układali sie w sprawie mordobicia? Już pomijam to,że przecież
    musieli by taką umowę gdzieś opublikować, bo inaczej ktoś by tych
    ochroniarzy mógł po prostu powystrzelać.

    Z mojego doświadczenia wynika, że przeważnie to wygląda tak, że sam
    poszkodowany nieświadomy tego, że ochrona m pewne uprawnienia wynikające
    z ustaw prowokuje problem. Piszę przeważnie i celowo nie odnoszę się do
    żadnej z wyżej omawianych sytuacji, bo to trzeba by było zbadać po
    prostu. Również rzekomy brak reakcji Policji. Przykładowo, czy to nie
    była impreza masowa, w obrębie której działały służby organizatora - tam
    Policja interweniuje w określonych w ustawie przypadkach.

    > W przypadku ochroniarzy z Izraela podpisali.

    A jest gdzieś publikowana? To ewentualnie podyskutuję.

    > Zanim podpisali potrafili nie wpuścić na "zabezpieczaną" ulicę
    > szefa krakowskiej policji. Wielokrotnie było że nie wpuścili mieszkańców.
    > https://krakow.onet.pl/izraelscy-ochroniarze-bez-bro
    ni/lsh2v

    Z tego artykułu wynika, że strona izraelska wydała paszporty
    dyplomatyczne swoim ochroniarzom i nie mogą być sądzeni w Polce.
    Niewiele to ma z umowami jakimikolwiek wspólnego. Nie znam się, ale
    pewnie mogli tak zrobić. To również zgodnie z prawem upoważni ich do
    noszenia broni. Pytanie - n które nie potrafię odpowiedzieć - czy
    dyplomata może na terenie Polski wykonywać funkcje służby ochrony. W jej
    obrębie ma prawo do legitymowania czy wpuszczania lub nie osób. To
    działa podobnie, jak na meczach, czy koncertach.

    > Broni im nie zabrali.

    Dokąd mają paszporty dyplomatyczne, mają ją legalnie.