    Date: Tue, 06 Apr 2004 17:07:30 GMT
    From: "Jen" <J...@w...op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kto odpowiada pełnomocnik czy pozwany?

    news:c4cr87$n5g$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik " Iwa" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nikt. Ale zawsze możesz zażądać przesłuchania w charakterze świadka
    > pozwanego przez sąd na te okoliczności. Jeśli wówczas skłamie i będziesz
    > to w stanie dowieść, to będzie odpowiadał zgodnie z art. 233 kk. W pismach
    > procesowych, to można pisać w sumie co się chce.

    Mam takie pytanie: Czy radca/adwokat nie odpowiada z innych artykułów?
    Jeżeli adwokat pisze nieprawdę w piśmie procesowym (czyli świadomnie) to
    chyba odpowiada - przepisy dotyczące adwokatów?

    W kk jest artykuł mówiący o osobie wystawiającej dokumenty bodajże
    funkcjonariusz publiczny, czy adwokat/radca jest takim funkcjonariuszem, a
    pismo procesowe takim dokumentem?

    Jen