    From: mi <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [kronika2prl] Rękę podniesioną na władzę ludową...
    Date: Mon, 23 May 2011 12:56:27 +0200

    Andrzeju

    Nie chcę wywoływać flejmu. Napiszę bardziej dla wywołania przemyśleń niż
    dyskusji. W stosunku do PiS jestem bardzo krytyczny. Jednak bardziej od
    PiS, partii która może funkcjonować w pluraliźmie, mój sprzeciw budzą
    metody propagandowe PO i stronników służące do wyeliminowania PiS partii
    z wszelkiej dyskucji. I są to metody NIEdemokratyczne, totalitarne,
    wprost czerpiące z poprzedniej PRL!

    > Oszołomstwo, wodzowatość - to tak na początek.
    > Do tego dochodzi ich związek z lepperem i elpeerem oraz
    > niekompatybilność programów wraz z tendencją do mieszania państwa i KK.

    Czy jesteś pewien, że to Twoje opinie?! Sądzę, że zła opinia bierze się
    z propagandy a nie własnych wniosków. A ta działa prosto - akcentuje
    przywary wroga, przemilcza przywary sił sprzymierzonych. Działa masowo
    we wszystkich mediach mainstreamowych Agory, ITI i teraz TVP.

    To machina iście orwellowska wbijająca do głów epitety w stosunku do PiS
    a nie podająca faktów czy podstaw owych opinii.

    Nie musisz odpowiadać. Możesz się nie zgodzić. Po prostu przemyśl.

    > Ale nie martw się - moje odczucia do platfusów są obecnie zbliżone.

    Nawet nie chodzi o to, by ich traktować tak samo. Chodzi o dostrzeżenie
    głębszych mechanizmów istniejącej propagandy i faktu, ze obecny system
    jest z natury nie-demokratyczny. Walka PiS-PO to tylko zasłona dymna.
    Głównie wytworzona przez PO, ale i nieco korzystna dla PiS
    (marginalizuje wszystkie inne opcje, radykalizuje elektorat).

    Zwróć uwagę jak silny jest opór wielu środowisk przed naturalną, zdrową
    konkurencją w ich dziedzinie. Dotyczy to całej II PRL. Prawnicy się
    zrzeszają w korporacjach nie dpuszczając młodych. Polityczy ustanowili
    system proporcjonalny uzależniający każdeo polityka od wierchuszki
    partyjnej. Artyści zamiast zarabiać na życie normalnie optują za
    partonatem państwa bo wtedy o sukcesie finansowym nie decydują odbiorcy
    a znajomy urzędnik miniterstwa.

    Dlatego sądzę, że przyzwolenie na wpuszczenie się w kanał wojny PO-PiS
    to podstawowy błąd wyborcy.

    Dlaczego uważam obecne państwo za II PRL - jest kontunuatorką tamtej
    PRL, ma pełną ciągłość prawną (w przeciwwieństwie do II RP),
    odziedziczyła funkcjonariuszy i całą organizację państwa. Zmiany były
    kosmetyczne - ot, wyrzuceni zostali tylko ci najbardziej
    skompromitowani. Trzon wszystkich obecnych partii parlamentarnych to
    ludzie obecni przy okrągłym stole, czyli w pakcie o podziale władzy a
    nie żadnej tam demokratyzacji. Komuchy dopóścili opozycję
    reglamentowaną, tę ze swojego namaszczenia, a nie całą.

    Ten system nie może być demokratyczny, bo założenia i trzon kadry jesy
    przesycony . Tu trzeba zrobić drugą Tunezję i Egipt. Coś czego pierwsza
    Solidarność nie dokończyła.