  • Data: 2005-11-27 10:32:16
    Temat: Re: kpk
    Od: robi <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Johnson napisał(a):

    > To może zróbmy tak: ty uzasadnij swoje zdanie a ja będę podważał to
    > uzasadnienie, albo sie z nim zgodzę.

    Nie moje lecz zdanie sądu okręgowego, ja jeszcze jestem za "młody" by
    mieć "swoje" zdanie :-(

    Zdaniem SO art. 484 § 2 kpk nie wolno interpretować rozszerzająca.
    Przepis ten wyraźnie stanowi, że sąd rozpoznaje sprawę w dalszym ciągu w
    postępowaniu zwyczajnym w tym samym składzie. Więc przesłanką orzekania
    w tym samym składzie jest prowadzenie rozprawy w dalszym ciągu.
    Jeżeli Sąd na rozprawie zmienił tryb z uproszczonego na zwyczajny, jest
    to zmiana nieodwracalna (jak dochodzenia w śledztwo) i przy
    rozpoznawaniu sprawy od początku nie można zastosować art. 339 § 3 pkt 3
    kpk, gdyż on mówi o zmianie wskazanego w akcie oskarżenia trybu
    postępowania, a nie zmianie trybu postępowania dokonanego przez Sąd.
    Stąd też gdy sąd, który już wydał postanowienie z art. 484 § 2 kpk z
    różnych powodów prowadzi rozprawę od początku ( choćby na podstawie art.
    404 § 2 kpk, 404 § 3, 411 § 2 kpk i inne) musi procedować w składzie
    właściwym dla trybu zwyczajnego czyli zgodnie z art. 28 § 1 kpk. gdyż
    nie prowadzi rozprawy w dalszym ciągu. Taka sama sytuacja będzie miała
    miejsce w wypadku uchylenia wyroku i przekazaniu sprawy do ponownego
    rozpoznania. Sąd już nie rozpoznaje sprawy w dalszym ciągu, lecz od
    początku i jest związany uprzednio dokonaną zmianą trybu postępowania na
    tryb zwyczajny.
    Co do twierdzenia, że art. 484 § 2 kpk należy stosować nawet przed
    rozpoczęciem przewodu sądowego juz napisałem.

    Pzdr.