    From: Krzysztof Krych <k...@z...kom.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kontrola biletów - wręczenie dokumentów
    Date: Sat, 17 Nov 2007 21:30:12 +0000 (UTC)

    Dnia Sat, 17 Nov 2007 11:42:22 +0100, Le5zek napisał(a):

    [ciach]

    > Już cytowałem w tym wątku.
    >
    > USTAWA
    > z dnia 15 listopada 1984 r.
    > Prawo przewozowe.
    > (tekst jednolity)
    >
    > Art. 33a.
    > 4. Przewoźnik lub osoba przez niego upoważniona ma prawo:
    > 1) w razie odmowy zapłacenia należności - żądać okazania dokumentu
    > umożliwiającego stwierdzenie tożsamości podróżnego,
    > 2) w razie odmowy zapłacenia należności i niemożności ustalenia
    > tożsamości
    > podróżnego - zwrócić się do funkcjonariusza Policji i innych organów
> [...]
    Zwrócić trzeba uwagę na fragment "w razie odmowy zapłacenia należności".
    Nigdzie tutaj nie widze tego, co mnie najbardziej interesuje. Czyli, to
    czy kontroler ma prawo wymagać ode mnie wręczenia np. legitymacji
    studenckiej (a nie okazania). Przytoczony fragment nie wspomina o tym i w
    moim mniemaniu nie pasuje do wspomnianej sytuacji.
    Należy jasno rozróżnić sytuację "okazanie dokumenty upoważniającego do
    przejazdu" od "okazanie dokumentu, gdy nie mam biletu". Chyba, że z
    punktu widzenia prawa obie sytuacje są tym samym.

    --
    Krzysztof Krych