    From: "pmlb" <p...@d...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kodeks żywności
    Date: Sat, 5 Dec 2009 01:28:25 -0000

    > Ale co polecasz? Topic traktuje o "Kodeksie zywnosci" a czytam o tym jaka
    > sciema jest UE. Zdecyduj sie na cos.

    Dokladnie choci o zywnosc. Przy czym jak tlumaczy autor wykladu, codex jest
    wielowarstwoy i by zrozumiec istote zaganienia nalezy tez tracic o NWO, EU i
    super stany, miedzynarodowy handel, kartele medyczne.
    Wydaje mi sie, ze PapaSmerf nie bardzo zroumial o czym byl wyklad.
    Dopiero calosc uklada sie logiczna ukladanke w jaki sposob kilka karteli
    medycznych zacznie kontrolowac to co jemy i jak jemy.
    Wyklad super - goraco polecam, uzyty jezyk jest latwy i nie trudno
    zrizumiec. By pojac o czym mowa trzeba miec otwarty umysl.
    Osobiscie skupilem sie na zrodlach, podanych podczas wyklady - tak dla
    zabicia czasu i weryfikacji - i czytajac streszczenie tylko jednej ksiazki
    podanej w tym wykladzie, ksiazki z przed 25 lat:) az sie wlos jezy co sie
    dzieje z tym co jemy.
    Wg. Ian Crane niedlugo znikna oznakowania na etykietach, tak wiec za pare
    lat nie bedzie informacji czy dane mieso pochodzi ze sklonowanego zwierzecia
    czy nie, czy z genetycznie modyfikowanej zywnosci czy nie.
    W Polsce juz to mozecie obserwowac!!! W Polsce nie ma obowiazku pisac co
    jesz, jedynie nazwy nic wam nie mowiace jak E215 czy ekstrakt P12 (tak
    strzelam). Nie ma np. w Polsce obowiazju informowania czy produkt jest
    faktycznie tym czym ma byc czy jedynie ma tak smakowac.
    Np. W Polsce nie ma produktu o nazwie: produkt o smaku szynki - tylko jest
    szynka... Nie ma w Polsce Produkt o smaku sera tylko jest ser. Innymi slowy
    mowiac moze byc wyrob czekoladopodbny ale etykiete bedzie miec "czekolada".
    Obowiazek informacji o produkcie zniesiono jak sie nie myle w 1998 roku. W
    Tym samym roku zniesiono limity uzywania solanek do miesa....Dla porownaia w
    UK musi byc wyraznie oznakowane czy produkt jest tylko samkowa wersja czy
    jest faktycznie pelnowartosciowym produktem (taste lub flavour) Ale to na
    marginesie bylo, a wracajac do flmu. Autor miedzy innymi przytacza zapis
    Miedzynarodowek Organizacji Zdrowia o calkowitym zakazie informawania
    pacjenta przez lekarza, ze stan zdrowia pacjenta moze ulec poprawie po
    zastosowaniu odpowiedniej (zdrowej, nie genetycznej) zywnosci!
    Czy nie zauwazyliscie jak lekarze w Polsce chetnie wydaja recepty? Czy w
    Polsce 70% reklam to nie leki?
    Czy w Polsce apteki sa czynne calla dobe i to nie raz po kilka nawet w
    malych miastach?
    W jednym z mniejszych czy srednich miast mialem okazje byc za czasow PRL-u.
    Pare lat tam mieszkalem, byly dwie dyzurne apteki calodobowe na ok 100 000
    mieszkancow. Dzis z tego co widze jest 12!!!! A liczba ludnosci mniejsza...
    Aha, zdazylo mi sie byc raz w aptece po polnocy za PRL-u, nie bylo zadnej
    kolejki, dzwonilo sie do dzwi... Nie wiem czy dzis sa koljki w nocy ale
    wzrost nocnych aptek z 2 do 12 to kosmos!!!
    Tak czy owak warto obejrzec ten wyklad.