    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: klub od 18 lat - jak zwejsciami nie letnich
    Date: Mon, 3 Oct 2005 00:19:03 +0200
    <dhn1ft$b0k$1@inews.gazeta.pl> <dhn1ud$7bi$1@opal.futuro.pl>
    <dhn2mb$hef$1@news.onet.pl> <8dc07$433f1061$d4ba5985$1875@news.chello.pl>
    <dhn85l$r3k$1@inews.gazeta.pl> <dhn9i7$7b$1@inews.gazeta.pl>
    <dhnabc$1b9$1@inews.gazeta.pl> <dhnc7e$b99$2@opal.futuro.pl>
    <dho81a$ari$1@news.onet.pl> <433fc95b$1@news.home.net.pl>
    <dhoi16$20q$1@news.onet.pl> <s...@l...eu.org>
    <dhomau$aia$1@news.onet.pl> <s...@l...eu.org>
    <dhp200$4mv$1@news.onet.pl> <X...@1...0.0.1>
    <dhp85u$idf$1@news.onet.pl>
    <1c1zwt2qedog6$.16f8f4b5u8l1q$.dlg@40tude.net>
    <dhpad8$3oi$1@inews.gazeta.pl> <dhpbiq$qj0$1@news.onet.pl>
    <dhpdli$25j$1@nemesis.news.tpi.pl> <dhpj28$ebt$1@news.onet.pl>

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:dhpj28$ebt$1@news.onet.pl...

    > Ale dlaczego? Mamy lokal "Fryzjer damski" - jestem chłopem i chcę
    zostać
    > obcięty. Fryzjerka mówi "nie", bo tnie tylko panie. Mam dzownić po
    policję?
    > Mamy plac zabaw dla dzieci, zjeżdżalnie itd. jak w supermarketach na
    > przykład. Taka usługa ma sówj "regulamin", który stanowi, że bawić
    się mogą
    > dzieci do lat 15 (ze względu na zamontowane sprzęty, ich wielkość i
    udźwig
    > ciężaru). Mam 35 lat i na tyle fantazji, żeby sobie poskakać do
    basenu z
> [...]

    Takie rzeczy rozstrzyga ewentualnie sąd. Fryzjerka oczywiście jeśli
    nawet może Cię nie ostrzyc, ale już dać w pysk i wyrzucic z lokalu nie
    ma prawa. Co więcej pewnie Cię ostrzyże, bo to kasa. Możesz być
    kobietą wyglądającą na mężczyżnę. Czy zatem masz jej pokazać
    zaświadczenie lekarskie?

    A ograniczenie wiekowe na placu zabaw zadziała w ten sposób, że jak
    się załamie drabinka pod Tobą, to nie będziesz mógł dochodzić od nich
    pretensji o odszkodowanie. Dokąd nie będziesz się starał zniszczyć
    urządzeń, to również nie mogą Cię wyrzucić. Choć tu akurat można
    uznać, ze skoro to jest przygotowane na wagomiar kilkulatka (załóżmy,
    ze tam jest do lat 10 bo 15-to latek wiele lżejszy od dorosłego nie
    jest) to pracownicy ochrony zapobiegają zniszczeniu urządzenia. Ale
    wówczas muszą Cię formalnie ująć i przekazać Policji. Spójrz sobie do
    ustawy o ochronie, jakie mają w związku z zatrzymaniem obowiązki.