    From: "Tenar" <t...@k...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: klastry wiejskie
    Date: 30 May 2005 12:07:48 +0200

    > Nie ma żadnego zakazu podejmowania działań przekraczających działalność
    > rolniczą. Tylko trzeba - przy okazji takiej działalności - płacić
    > podatki. I sądzę, że tu pies jest pogrzebany.

    Nie chodzi o podatki, tylko o ZUS.

    > Jeżeli - już nie rolnik -
    > bedzie musiał płacić to samo, co każdy inny przedsiebiorca, zaczną się
    > schody i lament o prześladowaniu rolników, którzy chcieli tylko sobie po
    > kraju pojeździć i sprzedawać swoje dobra.

    To co proponujesz?
    Bo na razie znam dwa równie rewelacyjne projekty:
    - Platformy Obywatelskiej - renty socjalne
    - Banku Swiatowego - wykup ziemii i przegonienie 8 mln ludzi ze wsi do miasta

    > Nie jest ideologią - jest kolejnym etapem ewolucji, wypracowanym przez
    > wieki. Specjalizacja na kazdym etapie transferu dóbr, niezaleznie od
    > tego, czym są te dobra.

    Ewolucja? Bardzo ciekawe. Co prawda mówi się niekiedy o "wyścigu szczurów", ale
    chyba nie z tego względu ekonomia kojarzy Ci się z biologia?

    > Słucham? Chciałbyś ustawowej wyłączności na sprzedaż artykułów rolnych? ;-)

    A skad te wnioski?

    > Tu akurat nie chcę zabierac głosu, ale wieloletnie doświadczenie
    > podpowiada mi, że przyjaźń i współdziałanie kończą się w momencie
    > podzialu pieniędzy. A jeszcze szybciej w przypadku podziału strat.

    Znowu: skad wniosek o tym, ze przyjazn ma zastapic odpowiedzialnosc?

    > A jeśli mogą, niech ssą z Brukseli tyle, ile się da. Byleby nie kosztem
    > np. rozwoju ogólnej infrastruktury.

    No oczywiscie. Niech ssa. Zdaje sie, ze skladka roczna Polski to ok 350
    zl/obywatela? A moze ja wolalbym te pieniadze przeznaczyc na rozwoj
    przedsiebiorczosci, zamiast na ekspertow od ukladania strategii?

    > To o co walczycie. Bo ja już straciłem wątek.

    Przeciez powtarzam na okraglo: o stworzenie warunkow rozwoju przedsiebiorczosci
    na wsi. I uwazamy, ze klastry do tego celu najlepiej sie nadaja.

    > Czy to znaczy, że te jajka, ktore kupuję w Warszawie w sklepie za
    > rogiem powstały wbrew ideologii klastra? I że ten rolnik, który
    > zainwestował kupę szmalu chociażby w opakowania na jajka ometkowane
    > znakiem zdrowej żywności itede itepe jest pasożytem na zdrowej tkance
    > chłopstawa polskiego?? Naprawde nie rozumiem.

    Coz - niech juz tak zostanie.
    Nie wszyscy musza wszystko rozumiec.

    > Zgadza się. Ale namówić tego samego chłopa do wejścia w jakąkolwiek
    > wspólną inicjatywę z moich doświadczeń graniczy z cudem.

    To ciekawe, bo ja takich cudów juz sporo widzialem.