    From: a...@v...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kapitał początkowy
    Date: Wed, 27 Aug 2008 14:55:56 -0700 (PDT)

    On 27 Sie, 16:41, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    > To jeszcze może dalej, drążąc temat, ponieważ ten kwit mnie nieco
    > zadziwił ...
    >
    > Czy normalne jest nieuwzględnianie przy wyliczaniu kapitału początkowego
    >   kilku lat (konkretnie okresu od października 1994 do końca 1998) z
    > powodu (sic!) "braku dokładnego okresu zasiłku chorobowego w 1994 roku".
    >
    > Toż to przecież ZUS otrzymuje kopie L4! Czy nie mogą sobie zatem
    > sprawdzić za ile dni wypłacali zasiłek chorobowy?
    >
    > Już nie mówiąc o tym, że skoro "problem" dotyczy 1994 roku to co stoi na
    > przeszkodzie, ażeby uwzględnić lata 1995-1998?!

> [...]

    Okres zasadniczej służby wojskowej jest okresem składkowym, ćwiczeń
    wojskowych w trakcie studiów okres nieskładkowy - dowodem jest
    wykonana w sposób czytelny kserokopia książeczki wojskowej ale
    poświadczona za zgodność najlepiej przez pracownika ZUS /lub
    zaświadczenie z WKU - do kapitału WKU wydaje bezpłatne zaświadczenia/
    Okres zwolnienia - w 1994r. wydawane były zwolnienia na innych
    drukach /lub wpisy w legitymacji ubezpieczeniowej, lub może na obydwa
    sposoby/ nie było druków aktualnie zwanych L-4. Jeżeli zakład pracy
    był "duży" tj. pracodawca sam dokonywał wypłaty zasiłku to w ZUS nie
    ma w tym zakresie wiedzy /był to po prostu ogólny odpis od kwoty
    składek za wszystkich "zasiłkowych pracowników" /. Nie wiem jak
    dokładnie wygląda sprawa w dokumentach, ale do rozpatrzenia okresu
    pracy po dniu 14.11.1991r. do celów emerytalnych zawsze jest potrzebna
    dokładna informacja o okresach zasiłkowych. Jest okres bezspornie
    udowodniony, albo nie /ZUS nie może dzielić zatrudnienia u jednego
    pracodawcy na dobrze udowodnione lata kalendarzowe lub żle
    udowodnione/.
    Ja bym wystąpiła do zakładu pracy o właściwe zaświadczenie, jeżeli
    zakład został zlikwidowany powinno wystarczyć oświadczenie /typu:"w
    tym okresie pobierałem zasiłek"/+legitymacja ubezpieczeniowa, lub
    odwołać się do sądu /postępowanie bezpłatne, w tego typu przypadku
    powinno być rozpatrzone pozytywnie, napisać to co wyżej/ - ale
    zachowałabym wyminioną kolejność, bo do sądu też trzeba będzie
    przedłożyć przynajmniej oswiadczenie i legitymację.
    Jakby były jeszcze wątpliwości to napiszę /a zdjecia czasami są mile
    widziane, mogą być bez kałacha/.