    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jakie legalne oprogramowanie dla firm
    Date: Wed, 06 May 2009 09:30:11 +0200
    <g...@p...fixed> <gtkqrs$oda$1@news.interia.pl>
    <gtktkg$p3l$1@inews.gazeta.pl> <gtl6q6$8ui$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gtlv2m$i50$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <gtm19u$8i0$1@news.interia.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <gtm776$fp1$1@news.interia.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <gtma1b$jj1$1@news.interia.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <gtmdki$o4q$1@news.interia.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <gtmlik$2bp$1@news.interia.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 04 maj 2009 14:43
    (autor januszek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <s...@g...mierzwiak.com>):

    > No wlasnie a Ty bys chcial zeby AutoCad otwieral i w 100% interpretowal
    > projekty cdr... Tak sie po prostu nie da.

    Bo nie są kompatybilne, jakby były, to by otwierały. PNG działa i w GIMPie i
    Fotostodole i... i...

    > Wyjasnij prosze co masz na mysli, szczegolnie zwiazek nieoplacalnosci z
    > nielegalnoscia.

    No więc zadaniem przedsiębiorstwa jest przynoszenie zysku. W przypadku DG OF
    to chyba nie ma na to paragrafów, jak przedsiębiorca Caritas odstawia, ale
    sankcje podatkowe już i owszem, się objawiają. Za to w ZOO czy SA to chyba
    wręcz kryminał grozi za działania niegospodarne.

    > W malych firmach jednym z najczesciej uzywanych formularzy
    > elektronicznych jest (są) produkt (produkty) firmy IPS. I jakos nie sa
    > kompatybilne z MSO ;)

    No i. A Star nie jest kompatybilny z osobowym. Sęk w tym, że osobowy (MSO) w
    firmie zazwyczaj jest potrzebny i starem się go nie zastąpi.

    > I ile licencji sprzedales temu klientowi? 1000? 50000? ;)

    Nie, nie jestem dilerem MSa.

    Ale wczoraj znów byłem u jednej księgowej w szkole. I ona ma na jednym
    stanowisku OOo na drugim MSO. I instalowaliśmy trzecie i mówi, że trzeba
    kupić MSO. Ja jej, że w sumie czemu nie OOo, bo pisze tylko proste pisemka.
    Ale ona, że nie, że OOo dziwny jest i że jak ma coś napisać, to się
    przesiada i tak do stanowiska z MSO, więc na tym nowym chce MSO.

    A kobieta lamerka nie jest. Zaradna, życiowa i z programami sobie bardzo
    dobrze radzi.

    > O, krok w dobra strone - narzedzia dobieramy do zadan jakie maja zostac
    > wykonane a nie z gory zakladamy ze MSO=biznes a OO=harcerstwo ;)

    Nie zakładamy z góry, a po analizie.

    > Tych z kampanii marketingowej MS?

    Nie, tych z mojego życia. W życiu nie widziałem żadnej kampanii MS.

    > Nie. Da sie wymieniac dane.

    Zależy co rozumiesz przez dane. Pomiędzy MSO a OOo wymieniają się tylko
    podstawowe dane.

    > A nie stosowac w zastepstwie oczekujac
    > pelnej funkcjonalnosci.

    No tak rozumiem kompatybilność.