  • Data: 2019-01-02 08:30:47
    Temat: Re: frankowicze
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-12-31 o 12:28, J.F. pisze:

    > A jaki jest naturalny kurs waluty kraju, ktory swiezo wstapil do unii,
    > gospodarka rozwija mu sie jak glupia, eksport rosnie ?
    >
    > Swoja droga - skad taki niski kurs ? Zagraniczni spekulanci zamienili
    > troche euro na zlotowki i zainwestowali ... chocby na lokaty w
    > polskich bankach ?
    > Czy zagraniczni przemyslowcy zainwestowali w fabryki w Polsce ?

    złożyło się na to kilka rzeczy, począwszy od efektu otwarcia się na
    zachód, przez zwiększony potok pieniędzy płynący przez naszych
    pracowników na zachodzie aż po politykę samej Szwajcarii. Ale to były
    wszystko rzeczy tymczasowe.

    > A co sie patrzec historycznie, jak nasza historia pisze sie na nowo ?
    >
    > Poza tym kurs franka ma imo malo wspolnego z kondycja Szwajcarii.

    > A kto powiedzal, ze licza na spadek ? Moze licza, ze nie wzrosnie
    > wiecej niz 10% dlugoterminowo, a 20% tez nie bedzie tragedia.
    >
    > Poza tym spojrz tu
    > https://stooq.pl/q/?s=chfpln&c=20y&t=l&a=lg&b=0
    >
    > To samo mogles napisac ok 2006 przy kursie ~2.6.
    > Rok pozniej przy ~2.4. Potem widac jeszcze dwa dolki, gdy wydawalo
    > sie, ze to juz koniec tych nienaturalnych spadkow.
    >
    > A frank ciagle spada i spada ... po szkodzie to kazdy madry ...

    widzisz, nie tylko po szkodzie. Naturalnym jest to, że w stabilnej
    gospodarce wszystko "faluje". Tak samo jak z walutami jest z akcjami
    itd. To wie każdy, jedyne czego nie wie, to kiedy jest rzeczywiste
    minimum/maksimum. Jednak widząc coś bardzo taniego, to wiedząc, że
    zawsze może jeszcze trochę spaść, wiadomym jest, że powinno w końcu
    wzrosnąć. Jak bardzo, zależy od wielu czynników, ale naszykować trzeba
    się na najgorsze scenariusze biorąc pod uwagę tak długi okres.
    Oczywiście wiedząc to wszystko i mając wolne pieniądze można się przed
    tym zabezpieczyć, ale to juz wyższa szkoła jazdy i nie dla każdego.

    --
    http://kaczus.ppa.pl