    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.soc.prawo
    <X...@1...0.0.1>
    <pvde6g$mgm$2@sunflower.man.poznan.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <5c1f7cb6$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    Subject: Re: frankowicze
    Date: Sun, 23 Dec 2018 14:36:08 +0100

    dyskusyjnych:XnsA9C18B98167B8budzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Pytac to sie mogą.
    >Twierdze ze w 90% przypadkach sprzedawca wcisnie kupujacemu to co
    >chce bo
    >ma sprzedaz opanowana od a do z. I wie czego sie spodziewac, jakie
    >watpliwosci bedzie miał kupujacy, jak je rozwiac.
    >Przeciez to sa schematy cwiczone całkiem sporo czasu.

    A ja troche watpie.
    Mowisz, ze ludzie tacy glupi, ze moglbys im wcisnac kredyt w PLN, dwa
    razy drozszy ?
    I ze przekonalbys, mowiac, ze jest bezpieczniejszy ?

    A juz najbardziej bys przekonal, mowiac, ze nie dasz kredytu, bo nie
    maja zdolnosci.
    "I zaprawde powiadam Wam - nie idzcie do tych bankow, co wam kredyt
    dadza, bo one naciagnac was chca" :-)

    Albo mowiac "nie dam wam 300 tys kredytu, bo za malo zarabiacie.
    Mozecie dostac 150, wezcie mniejsze mieszkanie, zaplacicie tyle samo,
    ale bedzie bezpieczniej".

    A potem mogloby sie zdarzyc, ze wibor wzrosl, a nie frank stanial :-)

    Tak czy inaczej - to banki musialy to masowo oferowac.

    >Pewnie tylko w jakims procencie przedsiebiorców.

    W niewielkim. Ale jak ktos potrzebuje maszyne za milion $, to
    potrzebuje milion $, a nie 3 mln zl.

    Podobnie - nie wiem czy wczesniej by jakis polski bank polskiemu
    przedsiebiorcy kredyt w walucie dal, ale na budowe hali, co ma
    kosztowac 3mln PLN.

    >Akurat załatwiałem z nia inne sprawy a dokładnie kwestie
    >inwestowania.
    >Mowie ogólnie, co mowiła, jak przedstawiała warunki, ze mowiła
    >równiez o
    >negatywach a nie tylko super optymistyczne pozytywy tak jakby
    >negatywny
    >scenariusz nigdy nie mogł się spełnic.

    Nawet negatywnie mowiac o ryzyku walutowym, mozna nie przewidziec
    wszystkiego, co sie w 2008 stalo.

    >Wiekszosc sprzedawców probuje ci sprzedac produkt z niepewnym zyskiem
    >tak
    >jakby ten zysk był w 100% pewny bo rotacja jest tak duza ze wiedza iz
    >za
    >rok bede gadał z kims zupełnie innym - zwykli oszusci niestety.

    Naciagacze.
    Najwieksi oszusci to pracowali prze laty w Autosystem - ich gadka
    swoje, a system i umowa swoje.
    Do tego sam AS tak dzialal, bo trudno bylo znalezc u niego opis
    systemu czy wzor umowy.

    No ale wracam do kredytu w PLN - to o jakim wzroscie WIBORu ma
    sprzedawca wspomniec, zeby nie byc oszustem ?

    >O frankach z nia nie rozmawiałem.

    Jako uczciwa powinna wiec namowic do zainwestowania w franki, skoro
    one zaraz podrozeja :-)

    J.