    From: "1634Racine" <1...@R...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: fotografowanie w muzeach - regulacje prawne
    Date: Thu, 17 Oct 2013 03:34:44 +0200

    1634Racine in news:525d6bb1$0$2298$65785112@news.neostrada.pl
    > jakie sa regulacje prawne, ktore pozwalaja zabronic fotografowania w
    > muzeach (np. obrazy, wystawa w Muzeum Narodowym), lub w obiektach ,
    > ktore uznaje sie za zabytkowe i same w sobie sa "wystawa-ekspozycja"
    > (np. wnetrza ktoregos z łódzkich pałacow)?

    jeszcze dodam taki incydent zaobserwowany z miesiac temu w M.Narodowym:
    duza wystawa, zwiedzajacych "w miare", ktos trzyma dluzszy czas przy oku
    maly aparat cyfrowy, taka "idiotenkamerke" samsungowa/nikonowa/"jakas tam",
    wielkosci dloni, najwyrazniej panoramuje; po chwili podchodzi straznik i
    mowi, ze zdjecia to sobie mozna robic, ale filmow NIE.

    Ja intuicyjnie czuje, ze gdyby to byl FILM zawodowo robiony, albo np. ekipa
    tv (news...) - to OK, potrzebna zgoda, z jakichs powodow.
    Wlasnie: z jakich powodow wowczas potrzebna zgoda...? Bo lampy zapalą?
    zakloca spokoj zwiedzajacym? cicho moga pracowac...
    Ale:
    na jakiej podstawie muzeum zabrania wykonac amatorska notacje filmowa
    fotograficznym aparatem cyfrowym pozwalajac jednoczesnie tym samym ap.
    wykonywac zwykle foto?