    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: fotografowanie dzieci na plaży
    Date: Wed, 17 Jul 2024 20:52:51 +0200

    W dniu 17.07.2024 o 20:31, J.F pisze:
    > podanie telefonu jako urządzenia.
    > Nie numeru.

    A to pewnie w celu odczytania w bazie CKRU, czy nie jest kradziony. Nie
    chciałbyś, by Policja szukała Twojego telefonu, jakby Ci ukradziono?

    > Teraz jasniej?

    Trochę.

    > Z toba czasem też. Masz chronic prezydenta i widzisz, ze ktos mierzy w
    > jego stronę z karabinu z lunetą. Co robisz?

    Jak mierzy z miejsca, z którego nie widzi Prezydenta, to po prostu się
    dziwię. Bardzo się dziwię. Mierze do niego i czekam, bo wygląda na
    samobójcę liczącego na to, ze go ktoś odstrzeli i nie popełni grzechu
    samobójstwa. No ale jak zaczyna strzelać do ludzi na placu, bo to już
    nadal się dziwiąc go "eliminuje".

    > To jest twoje zdanie, na podstawie jakis poufnych materiałow.

    N ie, no to jest na podstawie tego, co Ty tu linkowałeś. Moje źródeł
    twierdzą, że akurat w innym miejscu leżał i znalazł taką małą lukę obok
    trybuny.

    > Jesli nie było widać, to jak go trafił?

    A trafił? Jak dotąd nie dotarła do mnie wieść o trafieniu. Na fotkach
    kandydat na prezydenta ma poziome krwawe kreski, co w mojej ocenie
    pozwala sugerować, ze to nie jego krew - ale mogę się mylić.

    > Mogą miec. Niekoniecznie tam na trybunie.
    > I raczej będą nieporęczne w używaniu/stawianiu, bo cięzkie.
    > A czas leci. I w każdej chwili zamachowiec może nacisnąc spust.

    One są rozkładane. z formatu walizki.

    > Za bezpodstawne zatrzymanie, za kłamliwe zeznania - bo przyjmuje
    > że o areszt musiał wystąpic prokurator, to widać uwierzył w to,
    > co policjant opowiedział.

    To, że Tobie się wydaje, że to bezpodstawne zatrzymanie, to nie ma nic
    wspólnego z tym, jakie ono jest.

    > Zlecona po dwóch tygodniach. A zwrot telefonu po miesiącach.
    >
    > W koncu skoro to taki straszny szpieg, to nie możemy polegać tylko na
    > kopii ? Zwrot po negatywnej ekspertyzie, albo po umorzeniu.

    Co to jest "negatywna ekspertyza"?

    > Kulson też zna, więc nawet nie wyjezdza z komisariatu, bo to nie ma
    > sensu ?

    To już wiem, czemu ich nie widuję. Tak, to ma sens.

    > Ale mówiłeś cos o wykroczeniu, wiec chyba zakładamy, ze fotografować
    > nie było wolno.

    No jak było wolno, to w czym rzecz?

    > Po tygodniu to bedziecie mieli 6 zarzutów.

    Wątpię. Raz może sąd się zawahać. Jak gość notorycznie bedzie popełniał
    przestępstwa, top i za kradzież cukierka go zamknął.

    > Przesadzasz chyba. Może.
    > Ale to sąd, a nie policjant.

    Czyli w Twoim śnie sąd przyjeżdża na miejsce zdarzenia i zabiera dowody
    rzeczowe?

    > Raz - bo to może być przestępstwo. A nie - "pod wpływem",
    > to dwa - że nie występuje w katalogu.

    Nie występuje "w katalogu" bo nie da się mandatem ukarać :-) To nie
    przejaw złośliwości twórcy katalogu, tylko konsekwencja przepisów.

    > Trzy - nietrzeźwemu nie możesz przedstawic zarzutów, bo nietrzeźwy
    > przecież. A tym pod wpływem ?
    > Ale jak wytrzezwieje, to juz chyba można.

    Można. Tylko, co to ma do rzeczy?

    > Hm, a jak pijany sika w miejscu publicznym, czy też "zakłoca ciszę
    > nocną" to też nie można wystawic mandatu?
    > Co na to koledzy patrolowcy?

    Zapytaj.

    --
    (~) Robert Tomasik