  • Data: 2007-01-26 09:02:46
    Temat: Re: forum a blog
    Od: "albert" <q...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A kto powiedział, że ponosi albo nie ponosi?
    > Wyłączenia odpowiedzialności masz np. w art. 12-14 ustawy o
    > świadczeniu usług drogą elektroniczną. W sprawie i forum i systemu
    > blogowego zwróciłbym uwagę szczególnie na art. 14.

    Tak tu masz rację, dzięki. Na chłopski język tłumacząc to jeśli moderuję
    forum to w jakimś sensie odpowiadam za treści przepuszczone. W przypadku
    blogu o moderacji przez admina mowy być nie może.

    Tak jeszcze sobie dywagując... :)
    Czy może być mowa o rozróżnianiu odpowiedzialności Admina serwisu, który ma
    jakieś tam forum (np. phpBB), na którym jakiś User zamieścił obraźliwy post,
    a "podpiętą" poprzez protokół NNTP grupą news ?
    Mi się wydaję, że "podpinając" grupę news do strony WWW poprzez NNTP robimy
    z niej czytnik grup news czyli art. 12 zwalnia go całkowicie z
    odpowiedzialności.

    Art. 12. 1. Nie ponosi odpowiedzialności za przekazywane dane ten, kto
    transmitując dane:
    1) nie jest inicjatorem transmisji,
    2) nie wybiera odbiorcy danych oraz
    3) nie usuwa albo nie modyfikuje danych będących przedmiotem transmisji.