    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <X...@1...0.0.1>
    <60827317$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <60853af8$0$24051$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <6085835c$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <6085ac06$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    <6085b916$0$509$65785112@news.neostrada.pl>
    <6085c36b$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <6085dd86$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    <6085e471$0$513$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: e-recepty i PESEL
    Date: Mon, 26 Apr 2021 01:02:29 +0200

    dyskusyjnych:6085e471$0$513$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 25.04.2021 o 23:22, J.F. pisze:

    >Może pamiętała imię. Natomiast może i wiele wiecej literek, ale
    >łatwiej
    >zapamiętać.

    O ile jest potrzeba pamietac.

    >>> kilkadziesiąt. Natomiast nie zgadzam się, że PESEL równie łatwo

    >O ile wiem, to przy papierowych skanował się tylko numer recepty (27
    >cyferek z kodem paskowym). PESEL trzeba było dopisać. Leki się
    >doskanowywały z kodów EAN. Lekarz się dopisywał z bazy NFZ, komu
    >wydano
    >receptę. Jak lekarz lekarzowi pożyczył blankiet (co nie było
    >zakazane),
    >to w bazie był lekarz, któremu wydano blankiet. .

    Tak czy inaczej - zawsze mnie w aptece szybko obslugiwano, bez
    przepisywania nazwiska czy peselu.
    Przynajmniej tak mi sie wydaje.
    Moze skanowali pesel.

    A blankiety ... mam wrazenie, ze od dluzszego czasu recepty sa
    drukowane w calosci, nie trzeba nic pozyczac.

    A teraz, jak juz wszystko on-line, to zupelnie nie widze potrzeby.

    >NFZ Imię i nazwisko dopisuje sobie z bazy ludzi ubezpieczonych.
    >Rekord z
    >apteki zawiera tylko PESEL. Stąd, jak były błędy, to na recepcie z
    >moium
    >pESEL w praktyce mógł być Jan KOWALSKI.

    No ale lepiej zeskanowac nr recepty, czy tam pesel, czy wyszukiwac
    pacjenta po nazwisku ?

    Czy odeslac pacjenta, bo mowi, ze nazywa sie Kowalski, a pesel z bazy
    klientow nie pasuje do tego z recepty :-)

    >>> PESEL. KAMSOFT sprawdza cyfrę kontrolną i błędnego PESEL nie

    >Czasem jakaś tam cyfra była przez lekarza pomylona. Powiedzmy 7. 11
    >jest
    >wyliczana. No więc ne wiedząc, która jest błędna losowali sobie
    >ostatnią. W końcu któraś przeszła. Przeważnie system nie wychwytywał
    >problemu.

    >Ale czasem tak zmontowany PESEL okazywało się, że nie ma takiej osoby
    >bazie osób ubezpieczonych. Bo nigdy nie było. Bo zmarła. Bo był błąd

    Moze sie zdarzyc.

    >logiczny (przykładowo 31 lutego w dacie urodzenia).

    To czasem tez wylapuja weryfikatory numeru pesel.

> [...]
    >problemy.
    >Docieranie przez farmaceutę do pacjenta (bo na papierowej było imię,
    >nazwisko i adres). Zawiadamianie Policji, ze ktoś się fałszywym
    >dokumentem posłużył i Policja ustalała, jaki PESEL powinien być. No i
    >tego typu szopki. Przeważnie był to czynnik ludzki i dlatego po
    >pewnym
    >czasie policjanci najpierw sprawdzali, czy po prostu ktoś się nie
    >pomylił. Czy to przepisując dane z recepty, czy to lekarz (albo
    >rejestratorka, o one czasem uzupełniały dane w receptach).

    Ja tam cos czuje, ze apteki po pierwszej takiej sprawie przestawaly
    dopasowywac literki.
    Pesel sie nie zgadza, pan wroci do lekarza po poprawna recepte.
    Ewentualnie - prosze podac pesel.
    Pamieta, odczyta z DO, albo won do lekarza.

    No i tak nie bardzo rozumiem, po co apteki podawaly ten pesel, skoro
    byl wpisany przez lekarza.

    >Piszę, co widzę w sprawach. Czemu farmaceuci takie dziwne rzeczy
    >robią
    >to nie wiem. Czasem pytałem i dostawałem bardzo dziwne odpowiedzi.
    >Wręcz
    >niewiarygodne. Raz jakaś farmaceutka mnie przekonywała, ze jak jest
    >kolejka, to na nie ma czasu wczytywać recept i ona wydaje leki, a
    >dopiero później sobie w wolnej chwili recepty wprowadza -
    >przykładowo.

    Brzmi rozsadnie, tylko ... od wielu lat to skanuja kody kreskowe.
    Zajmuje sekunde.
    Moze jeszcze starsze zdarzenia opisujesz, moze skaner jej sie zepsul,
    czy za drogi byl.

    A teraz chyba jeszcze wiecej informacji doszlo do rejestracji.

    J.