    From: "Mark" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dzialka rekreacyjna
    Date: Sun, 7 Nov 2004 02:04:33 +0100

    Użytkownik "żabka" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:cmiflh$3m8$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam
    > Mam problem. Kupilam dzialkę nad zbiornikiem wodnym.W akcie notarialnym
    > jest ona dzialką rekreacyjną przeznaczoną pod zabudowę letniskową, a w
    > gminie figuruje jako grunt orny V klasy. Podobno mam zwrócić się do
    > starostwa z prośbą o zmianę klasyfikacji gruntu. Dowiadywalam się w
    > starostwie i powiedziano mi, że jest to niemożliwe . Jednakże nie powinnam
    > się niepokoić, gdyż na takiej dzialce mogę wybudować drewniany domek
    > letniskowy (nie podano mi jednak jego powierzchni), podciągnąć prąd i
    > wodę. Dzialka liczy 500m2
> [...]

    Bez pozwolenia mozesz wybudowac domek do 20m2, bez fundamentow, jedynie
    "stojacy na gruncie". Poza tym, wazne jest jaki gmina posiada plan
    zagospodrowania przestrzennego w tym rejonie, poniewaz jezeli jest to
    kompleks dzialek to mozliwe ze plan przewiduje w przyszlosci zabudowe
    rekreacyjne i wtedy bedzie mozna wystapic o pozwolenie na budowe czegos
    wiekszego.

    PS. Nie buduj za blisko plotu, poniewaz jest przepisowo jakas odleglosc od
    sasiada. Nie pamietam ile, ale ze 3m zostaw.