eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawodzialalnosc gospodarcza - siedziba › Re: dzialalnosc gospodarcza - siedziba
  • Data: 2002-11-16 19:37:07
    Temat: Re: dzialalnosc gospodarcza - siedziba
    Od: "Joanna Bałuszek" <j...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam,

    > Problem w tym, ze mieszanie to nie nalezy do mnie - jest wlasnoscia moich
    > rodzicow.
    > W jaki sposob powinieniem to zalatwic, aby wszystko odbylo sie zgodnie z
    > prawem: powinienem podpisac z rodzicami umowe uzyczenia czy moze konieczna
    > jest umowa wynajmu czesci mieszkania (np. tylko mojego pokoju) ???
    > Nadmieniam, ze chodzi _wylacznie_ o siedzibe firmy (miejsce przechowywania
    > dokumentow), a nie miejsce prowadzenia dzialalnosci gospodarczej - te bede
    > prowadzil w "terenie", u klientow.

    Jak dla mnie podajesz tak:
    - siedziba - brak, w przypadku braku siedziby właściwym Urzędzem
    Skarbowym będzie US właściwy dla Twojego miejsca zameldowania.
    - miejsce prowadzenia działalności - cała Polska.
    - miejsce przechowywania dokumentów firmy - np. adres zameldowania.

    jeśli chodzi o Urząd Miasta to im jest chyba wszystko jedno. Obecnie do
    zarejestrowania działalności nie wymagają tytułu prawnego do lokalu.

    jeśli chodzi o US to jest tak - jeśli nie podajesz siedziby to należysz do
    urzędu właściwego ze względu na adres zameldowania, jeśli podajesz siedzibę
    to należysz do urzędu właściewego za adres siedziby.

    > Kolejne pytanie: czy w tej sytuacji (mieszkanie jako wylacznie siedziba
    > firmy) musze to zglaszac w administracji osiedla, a jesli tak, to czy
    groza
    > mi/nam jakies wieksze oplaty z tego tytulu ???

    IMHO jeśli podasz mieszkanie jedynie w US jako miejsce przechowywania
    dokumentów firmowych to nie.

    > Nie wiaze sie to przeciez z koniecznoscia adaptowana czesci mieszkalnej na
    > potrzeby dzialalnosci, zwiekszonym zuzyciem mediow, uciazliwoscia dla
    innych
    > mieszkancow itd...

    Jak wyżej - wydaje mi się że nie. Jeśli np. posiadałbyś siedzibę w innym
    lokalu (w którym np. świadczyłbyś usługi) to też miałbyś prawo podać inny
    adres przechowywania dokumentów (np. mieszkanie). IMHO adres "przechowywania
    dokumentów" nie jest miejscem prowadzenia działalności :).

    pozdrawiam
    aska


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1