-
1. Data: 2002-11-16 19:12:13
Temat: dzialalnosc gospodarcza - siedziba
Od: "Claymore" <d...@a...com>
Witam Grupowiczow
Bylbym wdzieczny za porady w nastepujacej sprawie: chce (musze...)
zarejestrowac dzialalnosc gospodarcza, a jako siedzibe podac moje aktualne
miejsce zamieszkania.
Problem w tym, ze mieszanie to nie nalezy do mnie - jest wlasnoscia moich
rodzicow.
W jaki sposob powinieniem to zalatwic, aby wszystko odbylo sie zgodnie z
prawem: powinienem podpisac z rodzicami umowe uzyczenia czy moze konieczna
jest umowa wynajmu czesci mieszkania (np. tylko mojego pokoju) ???
Nadmieniam, ze chodzi _wylacznie_ o siedzibe firmy (miejsce przechowywania
dokumentow), a nie miejsce prowadzenia dzialalnosci gospodarczej - te bede
prowadzil w "terenie", u klientow.
Kolejne pytanie: czy w tej sytuacji (mieszkanie jako wylacznie siedziba
firmy) musze to zglaszac w administracji osiedla, a jesli tak, to czy groza
mi/nam jakies wieksze oplaty z tego tytulu ???
Nie wiaze sie to przeciez z koniecznoscia adaptowana czesci mieszkalnej na
potrzeby dzialalnosci, zwiekszonym zuzyciem mediow, uciazliwoscia dla innych
mieszkancow itd...
Bylbym wdzieczny za porady osob znajacych sie na rzeczy (najlepiej takich,
ktore same to "przerabialy") albo chociaz wskazanie wlasciwych zrodel
informacji (linki mile widziane).
Pozdrawiam
Claymore
-
2. Data: 2002-11-16 19:37:07
Temat: Re: dzialalnosc gospodarcza - siedziba
Od: "Joanna Bałuszek" <j...@b...pl>
Witam,
> Problem w tym, ze mieszanie to nie nalezy do mnie - jest wlasnoscia moich
> rodzicow.
> W jaki sposob powinieniem to zalatwic, aby wszystko odbylo sie zgodnie z
> prawem: powinienem podpisac z rodzicami umowe uzyczenia czy moze konieczna
> jest umowa wynajmu czesci mieszkania (np. tylko mojego pokoju) ???
> Nadmieniam, ze chodzi _wylacznie_ o siedzibe firmy (miejsce przechowywania
> dokumentow), a nie miejsce prowadzenia dzialalnosci gospodarczej - te bede
> prowadzil w "terenie", u klientow.
Jak dla mnie podajesz tak:
- siedziba - brak, w przypadku braku siedziby właściwym Urzędzem
Skarbowym będzie US właściwy dla Twojego miejsca zameldowania.
- miejsce prowadzenia działalności - cała Polska.
- miejsce przechowywania dokumentów firmy - np. adres zameldowania.
jeśli chodzi o Urząd Miasta to im jest chyba wszystko jedno. Obecnie do
zarejestrowania działalności nie wymagają tytułu prawnego do lokalu.
jeśli chodzi o US to jest tak - jeśli nie podajesz siedziby to należysz do
urzędu właściwego ze względu na adres zameldowania, jeśli podajesz siedzibę
to należysz do urzędu właściewego za adres siedziby.
> Kolejne pytanie: czy w tej sytuacji (mieszkanie jako wylacznie siedziba
> firmy) musze to zglaszac w administracji osiedla, a jesli tak, to czy
groza
> mi/nam jakies wieksze oplaty z tego tytulu ???
IMHO jeśli podasz mieszkanie jedynie w US jako miejsce przechowywania
dokumentów firmowych to nie.
> Nie wiaze sie to przeciez z koniecznoscia adaptowana czesci mieszkalnej na
> potrzeby dzialalnosci, zwiekszonym zuzyciem mediow, uciazliwoscia dla
innych
> mieszkancow itd...
Jak wyżej - wydaje mi się że nie. Jeśli np. posiadałbyś siedzibę w innym
lokalu (w którym np. świadczyłbyś usługi) to też miałbyś prawo podać inny
adres przechowywania dokumentów (np. mieszkanie). IMHO adres "przechowywania
dokumentów" nie jest miejscem prowadzenia działalności :).
pozdrawiam
aska