    From: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje,pl.soc.prawo
    Subject: Re: dzialalnosc gospodarcza po umowie o prace
    Date: Fri, 01 Apr 2005 12:17:08 +0200

    Dnia Fri, 01 Apr 2005 10:58:47 +0200, Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>
    napisał:

> [...]
    > państwie polskim i oczywiście istnieje ryzyko
    > bankructwa/niewypałacalności państwa wydaje mi się jednak ono
    > nieporównywalnie mniejsze niż innych instytucji/organizacji, co nie
    > znaczy, że nie jest niemożliwe - niemniej nie bez powodu obligacje
    > skarbu państwa są na ogół jednym z niżej oprocentowanych instrumentów
    > finansowych.
    >
    > Brak jakichkolwiek pisemnych zapisow, w ktorych
    >
    > Hmm, no patrz, a ja coś tam znalazłem w Ustawie z dnia 13 października
    > 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych. art 2.3 a nawet użyte jest

    2. Rodzaje świadczeń z ubezpieczeń społecznych, warunki nabywania prawa do
    nich oraz zasady i tryb ich przyznawania określają odrębne przepisy.

    3. Wypłacalność świadczeń z ubezpieczeń społecznych gwarantowana jest
    przez państwo.

    To znaczy wyplacalnosc czego????
    Co gwarantuja "odrebne przepisy" ?
    Nie masz ZADNYCH gwarancji dotyczacych wieku emerytalnego ani relacji
    wplacanych kwot do wyplacanych swiadczen.

    > Nie zupełnie o to mi chodziło, ale do rzeczy. Lecim.
    > Artykuły 2,7,8,10,77,79,80,87,188,190,191
    >

    > I myślę, że to byłoby na tyle. Jeśli to cię nie przekonuje, to -
    > przyznaję - nie mam na podorędziu innych argumentów i, co więcej,
    > uważając podane przeze mnie za wystarczające nie zamierzam szukać innych.

    Nie masz zadnych argumentow. W cytowanych atykulach (bez ladu i skladu
    szczerze mowiac) nie ma nic o ubezpieczeniach spolecznych, chyba, ze
    uwazasz, ze cytowany art 8 , ktory w przypadku przyjecia eurokonstytucji
    bedzie martwy, ma cos z tym wspolnego.
    Jesli w momencie przystepowania do przymusowego ubezpieczneia nei masz
    zadnych gwarancji na pismie (umowy) dotyczacych swiadczen, ktore z tego
    tytulu ci sie naleza, to odwolania w zwiazku ze zmainami wieku
    emerytalnego czy sposobu naliczania swiadczen sa rownie skuteczne, jak
    gdybys teraz upomnial sie o rozliczanie I-o filara tak, zeby wplacane
    kwoty 95% pracowaly rownie efektywnie jak 5% na II-im filarze.

    Art. 8.
    Konstytucja jest najwyższym prawem Rzeczypospolitej Polskiej.

    > EOT
    Z braku Twoich argumentow

    > pozdrawiam
    >
    > Zbyszek