  • Data: 2005-04-01 08:58:47
    Temat: Re: dzialalnosc gospodarcza po umowie o prace
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztofsf napisał(a):

    > Ale co to ma wspolnego z ubezpieczeniem i jego wiarygodnoscia?

    Ponieważ odpowiedzialność za środki pobrane przez ZUS spoczywa na
    państwie polskim i oczywiście istnieje ryzyko
    bankructwa/niewypałacalności państwa wydaje mi się jednak ono
    nieporównywalnie mniejsze niż innych instytucji/organizacji, co nie
    znaczy, że nie jest niemożliwe - niemniej nie bez powodu obligacje
    skarbu państwa są na ogół jednym z niżej oprocentowanych instrumentów
    finansowych.

    Brak jakichkolwiek pisemnych zapisow, w ktorych
    > zus cokolwiek gwarantuje obywatelowi rozpoczynajacemu przymusowa
    > wspolprace z ta "firma".

    Hmm, no patrz, a ja coś tam znalazłem w Ustawie z dnia 13 października
    1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych. art 2.3 a nawet użyte jest
    słowo gwarantowane właśnie.

    > Oczywiscie. Chetnie poczekam. Zapewne w okolicach zapisu o prawie do
    > pracy, i rownie jak ten zapis realne :)

    Nie zupełnie o to mi chodziło, ale do rzeczy. Lecim.
    Artykuły 2,7,8,10,77,79,80,87,188,190,191

    I myślę, że to byłoby na tyle. Jeśli to cię nie przekonuje, to -
    przyznaję - nie mam na podorędziu innych argumentów i, co więcej,
    uważając podane przeze mnie za wystarczające nie zamierzam szukać innych.

    EOT
    pozdrawiam

    Zbyszek