  • Data: 2005-04-01 11:13:27
    Temat: Re: dzialalnosc gospodarcza po umowie o prace
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 01 Apr 2005 12:51:23 +0200, Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>
    napisał:

    > Jednak nie zdzierżyłem.

    > Określonych w ustawie świadczeń, czego nie zrozumiałeś?

    Podaj jakies kwoty lub procenty od wplacanych skladek.

    > Wypłatę po spełnieniu określonych w nich warunków określonych świadczeń.
    > To chyba oczywiste dość?

    Czyli wyplata emerytury w wysokosci 100 zl oznacza, ze gwarancje zostaly
    dotrzymane?

    > Najłatwiej się obala twierdzenia, któych nikt nie wygłaszał, prawda?

    Pisalem ze mozna obejsc wyplacanie swiadczen poprzez podwyzszenie wieku
    emerytalnego uprawniajacego do ich otrzymania (czesc skladkodawcow nie
    dozyje mimo sumiennego wplacania skladek). Zaperzyles sie na to i zaczales
    pisac o gwarancjach panstwowych. dalej nie jestes w satnie odeprzec tej
    jednej z wielu mozliwosci okradzenia wplacajacych skladki.

    > ani relacji
    >

    > Taaa, bo wysokość wypłacanych świadczeń zależy od widzimisię pani w
    > okienku, która w celu ustalenia tychże rzuca sobie k100 np. Masz
    > całkowitą rację. No chyba, że pod pojęciem gwarancja rozumiesz *stały i
    > niezmienny* niemniej ja nie znam - w demokratycznym państwie prawa -
    > przepisu, którego nie można zmienić w żaden sposób. Mało tego nie
    > życzyłbym sobie owego (niezmiennego przepisu).

    czy widziales jakakolwiek polise ubezpieczeniowa na oczy?

    > Tak właśnie przypuszczałem, że inaczej wyobrażamy sobie funkcjonowania
    > państwa i prawo jakie takie, co ma jednak wpływ na naszą
    > postrzeganie,stosunek do rzeczywistości tudzież jak przypuszczam
    > samopoczucie.

    Nie wierze w panstwo opiekuncze, zwlaszcza, gdy widze jego postepujace
    fiasko i rosnaca dziure budzetowa.
    Z kolei zdaje sobie sprawe, ze zus jest glownym hamulcowym poziomu
    zatrudnienia, a poniewaz mamy system pokoleniowy, coraz mniejsza ilosc
    pracujacych zasilajacych zus, sklada sie na wyplaty istniejacych emerytur
    (a gdzie ich wlasne skladki na fundusz?). Predzej czy pozniej % wplat na
    zus bedzie musial byc zmniejszony, co bedzi esie wiazalo ze zmniejszeniem
    swiadczen emerytalnych - poprzez podniesienie wieku lub wrecz poprzez
    woelkie UPS oraz przesluchania odpowiedzialnych za to urzednikow przed
    kolejna komisja sejmowa.
    Gratuluje zludzen.

    > Buziaczki.
    >
    > Zbyszek