  • Data: 2005-04-01 11:20:26
    Temat: Re: dzialalnosc gospodarcza po umowie o prace
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 01 Apr 2005 12:59:53 +0200, Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>
    napisał:

    > PS. ale już naprawdę ostatni. :)
    >
    > Jak powszechnie wiadomo, wszelkiego rodzaju wypłacane przez ZUS
    > świadczenia, emerytury/renty/świadczenia zasiłki przedemerytalne/zasiłki
    > chorobowe/macierzyńskie/pogrzebowe/rodzinne/pielęgna
    cyjne, etc. to ZUS
    > wypłaca ot tak sobie bez żadnej podstawy prawnej, w związku z tym
    > dowolnie je przyznaje albo i nie.

    ZUS na podstawie aktow prawnych.
    O ile sie nie myle, nie tak dawno byly zupelnie inne zasady przyznawania
    zasilkow rodzinnych. Jakos sie zmienilo? :)

    > A co do samego terminu gwarancja. Prawo gwarantuje ci poszanowanie i
    > ochronę właśności/życia i paru innych rzeczy. Czy ta gwarancja oznacza,
    > że nie możesz zostać obrabowany, albo i zabity nawet? Zdajesz się
    > skłaniać do takiego właśnie rozumienia słowa gwarancja. No cóż. Życzę
    > powodzenia.

    Gwarantowane sa rzeczy ogolne oraz przestrzeganie systemu prawnego. Nijak
    ma sie to do wysokosci twojej czy mojej emerytury, podobnie jak to, ze
    chorujesz na droga w leczeniu chorobe,potrzebujesz kosztownej operacji,
    lub wymagasz drogiego rodzaju insuliny wylaczonego z refundowania, nijak
    ma sie do Twojego prawa do bezplatnego leczenia.Lub wprowadzenie
    odpladnosci za studia i szkoly wieczorowe i likwidacja bezplatnych zajec
    pozalekcyjnych w szkolach do prawa do bezplatnej nauki Koszty sie tnie i
    predzej czy pozniej doczekasz sie tego w zwiazku z wyplatami emerytur z
    zus.

    > pozdrawiam
    >
    > Zbyszek

    pzdr