  • Data: 2005-03-31 20:04:06
    Temat: Re: dzialalnosc gospodarcza po umowie o prace
    Od: WL <n...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    Wojciech Bańcer wrote:

    > A to ja wiem. Ale wstępne założenia mówiły o wpłacie na konto w banku. :)
    > Poza tym IKE ma swoje wady. Jest tu zdaje się jakoś określony limit
    > kwoty jaką można wpłacić, by być zwolnionym z belkowego? To plus pewien
    > brak wolności w operowaniu środkami i obracaniu nimi to trochę za duże
    > wady jak dla mnie. :)

    A to przepraszam, ja z moimi zarobkami nie musze sie ta kwota na razie
    przejmowac ;-) Brak wolnosci? Pieniadze mozna przenosic miedzy roznymi
    IKE bez koniecznosci placenia belkowego, wyplacic mozna w dowolnym
    momencie (to juz z belkowym). Jedyne realne ograniczenie to liczba
    roznych instrumentow sluzacych zarabianiu, mniejsza od liczby wszystkich
    mozliwych dzialan na rynku kapitalowym (ale ich tez nie jest
    nieskonczenie wiele wiec lokowanie z wolnej reki rownie dobrze mozna
    uznac za ograniczone). Wiem, wiem, czepiam sie, bo wygoda zakladania,
    przenoszenia i likwidowania IKE (plus koszty tychze czynnosci) ogranicza
    moze nie wolnosc ale szybkosc operacji i zyski.

    Natomiast - ograniczeniem o jakim slyszalem (nie zglebialem tego
    jeszcze) jest fakt, ze podobno wiekszosc IKE powiazanych jest z roznego
    rodzaju polisami, co zmniejsza wartosc skladki "na emeryture". Jest to
    byc moze kompletna bzdura (bo po co te towarzystwa maja zawezac oferte?)
    ale znam co najmniej dwie osoby ktore podaly taki powod rezygnacji z IKE.

    Dodam tylko ze nie zrazam sie i rozmyslam nad IKE. Z nieduza skladka,
    ale zeby miec "cos wiecej" w przyszlosci. Problem z inwestowaniem z
    wolnej reki jest ten, ze ciezko stwierdzic, ktory procent zyskow mial
    byc na nowe meble, a ktory na emeryture :-)))

    WL