    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dwie polisy na jedną rzecz
    Date: Thu, 11 Jun 2009 12:58:52 -0500

    Baloo wrote:

    > Równie dobrze możesz napisać, że to, że pracownik nie zna KP, to tylko
    > jego problem,

    oczywiscie.

    Jeśli pracownik nie wie, ze w KP jest napisane, że roszczenia z tytułu
    KP przedawniają się po 3 latach to ty mu tego wcale mówić nie musisz,
    tylko jak przyjdzie po 4 latach z roszczeniami np. o zaległy urlop w
    2005 roku to możesz go wysłać na drzewo.
    I będzie to tylko i wyłącznie wina pracownika, a nie twoja, że mu tego
    nie powiedziałeś.

    a mnie, jako pracodawcy nie obowiązuje napisane na
    > wypowiedzeniu umowy o pracę krótkiego zdania o przysługujących mu
    > prawach. A obowiązuje.
    Obowiązuje bo taki jest wymóg. gdyby go nie było mógłbyś tego nie pisać.

    > W przeciwnym przypadku mógłbym mieć niezłe
    > problemy. Nie on.

    j.w.

    > Podobnie powinno to funkcjonować przy zawieraniu umów cywilno-prawnych.
    > Zwłaszcza w sytuacji, gdy jedna ze stron stoi na dużo lepszej pozycji,
    > jeśli chodzi o wiedzę w danym zakresie.

    i obowiązuje. Np. w przypadku kredytów jest obowiązek podanai realnej
    stopy procentowej i raczej nie widziałem banku, który tego by nie robił.
    Robi bo musi.

    > To nie jest kwestia winy, lecz kwestia etyki. Ale może powinna być też
    > kwestią prawną.

    etyka to na pl.soc. etyka

    > Jak można zapytać o coś, czego nie ma się świadomości?

    A czyja to wina?
    Nie kupuj czegoś na czym sie nie znasz, albo zapewnij sobie pomoc fachowca.

    > Tak. Co Cię w tym dziwi?

    Że nianczenie to w przedszkolu.

    > Oferta powinna być sformułowana w sposób rzetelny i nie wprowadzający w
    > błąd.
    > Zatajenie informacji o konsekwencji zawarcia innej umowy
    > ubezpieczeniowym powoduje, że oferta rzetelna już nie jest.

    Nikt tej informacji nie zatajał.Jest jak byk napisana w KC.

    > Nie każdy zwykły człowiek ma obowiązek posiadania wiedzy prawniczej i
    > posługiwania się wszystkimi kodeksami.

    I dlatego powinien korzystać z usług doradców, którzy się na tym znają
    jeśli sam sie na tym nie zna.