    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dwie nastolatki na drzewie
    Date: Wed, 12 Apr 2023 17:09:14 +0200
    <6433550a$0$13076$65785112@news.neostrada.pl>
    <EX0ZL.717189$QS94.161674@fx10.ams1>
    <643596fc$0$19601$65785112@news.neostrada.pl>
    <u1466a$ona$3$Shrek@news.chmurka.net>
    <6435a0dd$0$13067$65785112@news.neostrada.pl>
    <u148qa$qc8$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <6435b22a$0$19604$65785112@news.neostrada.pl>
    <u14fen$qc8$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <YjlZL.822122$aQS9.331901@fx01.ams1>
    <u15b2f$qn8$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <6436bd0d$0$19625$65785112@news.neostrada.pl>

    On Wed, 12 Apr 2023 16:15:40 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Trzeba by wejść w szczegóły. Bo jeszcze może być poświadczenie nieprawdy
    > w celu uzyskania korzyści majątkowej. Trzeba by było zacząć od tego,
    > czym tak naprawdę różni się zboże spożywcze od tego przemysłowego. Bo
    > jeśli tylko brakiem zanieczyszczeń, to po zbadaniu techniczne może być
    > spożywczym. Pytanie, czy da się to zbadać, czy trzeba w reżimie przewozić.

    Jak pamietam sól wypadową sprzedawaną jako spożywczą,
    to wydaje mi sie, ze w końcu żadnego przestępstwa nie stwierdzono.

    Bodajże jakby norm nie spełniała, to by się dało cos ustalić,
    ale została spożyta i nie było jak zbadac.
    Nikt tez nie zginął, wiec dobra była :-)

    > Jeśli są różne stawki podatkowe, to zmiana przeznaczenia jest
    > przestępstwem podatkowym, ale można je zapłacić i już nie.
    >
    > Obecnie mamy aferę na takim poziomie, ze firma A sprzedała firmie B kije
    > toczone. Firma B sprzedała je jako kije do grabi, a nabywca twierdzi, ze
    > został oszukany, bo jako kij do grabi sprzedano mu toczony kij.

    To tak poglądowo? Bo byc moze jest w tych kijach różnica.

    A co z innymi - np fałszowane baterie firmy Nokia ?

    > Z żywnością są przedstawiane odpowiednie dokumenty - tzw. Handlowe
    > Dokumenty Identyfikacyjne. Trzeba zbadać, czy są prawdziwe, czy fałszywe.

    Byc może i tu byłoby pole do popisu.

    Ale z tą solą to chyba nie coś nie wyszło, a jakies atesty chyba
    powinny być ..

    J.