    Date: Wed, 12 Apr 2023 16:15:40 +0200
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <h...@4...net>
    <QQoYL.93161$z1hf.68382@fx05.ams1>
    <1gkz4ql40arz2$.1ctafyyiqje6q.dlg@40tude.net>
    <ymIYL.717180$QS94.703961@fx10.ams1>
    <6433550a$0$13076$65785112@news.neostrada.pl>
    <EX0ZL.717189$QS94.161674@fx10.ams1>
    <643596fc$0$19601$65785112@news.neostrada.pl>
    <u1466a$ona$3$Shrek@news.chmurka.net>
    <6435a0dd$0$13067$65785112@news.neostrada.pl>
    <u148qa$qc8$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <6435b22a$0$19604$65785112@news.neostrada.pl>
    <u14fen$qc8$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <YjlZL.822122$aQS9.331901@fx01.ams1>
    <u15b2f$qn8$1$Shrek@news.chmurka.net>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: dwie nastolatki na drzewie

    W dniu 12.04.2023 o 06:12, Shrek pisze:

    > Tym bardziej - jest przestępstwo czy nie?

    Trzeba by wejść w szczegóły. Bo jeszcze może być poświadczenie nieprawdy
    w celu uzyskania korzyści majątkowej. Trzeba by było zacząć od tego,
    czym tak naprawdę różni się zboże spożywcze od tego przemysłowego. Bo
    jeśli tylko brakiem zanieczyszczeń, to po zbadaniu techniczne może być
    spożywczym. Pytanie, czy da się to zbadać, czy trzeba w reżimie przewozić.

    Jeśli są różne stawki podatkowe, to zmiana przeznaczenia jest
    przestępstwem podatkowym, ale można je zapłacić i już nie.

    Obecnie mamy aferę na takim poziomie, ze firma A sprzedała firmie B kije
    toczone. Firma B sprzedała je jako kije do grabi, a nabywca twierdzi, ze
    został oszukany, bo jako kij do grabi sprzedano mu toczony kij.

    > A było bardzo tanio? No i czy są przesłanki czy nie i sprawę olać?

    Z żywnością są przedstawiane odpowiednie dokumenty - tzw. Handlowe
    Dokumenty Identyfikacyjne. Trzeba zbadać, czy są prawdziwe, czy fałszywe.
    --
    Robert Tomasik