    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: do podwątku o rondach - Gotfrydzie....
    Date: Wed, 27 Jun 2012 07:18:17 +0200

    > Tristan jednocześnie bierze i nie bierze pod uwagę faktu, że
    > w przypadku kiedy pierwszeństwa nie udaje się ustalić przed
    > wjazdem na skrzyżowanie, wtedy do głosu dochodzą zasady
    > które mają miejsce już na samym skrzyżowaniu.

    Nie ma takich zasad.

    > Dla "zasady prawej ręki" w sposób oczywisty dopuszcza
    > taką możliwość,

    Nie dopuszczam. Przepis określa pierwszeństwo przed wjazdem. Dlatego
    opowieści Pana Dworaka o Przesuniętych Wlotach uważam również za
    niezgodne z prawem.

    > ale już dla innej zasady, tej o "pierwszenstwie
    > na kółku", już nie.

    Ona również obowiązuje przed. Pierwszeństwo ma ten na rondzie PRZED
    WJEŻDŻAJĄCYM. W zasadzie to powinno być zapisane, że WJEŻDŻAJĄCY
    USTĘPUJE PIERWSZEŃSTWA temu na rondzie. Bo sam zapis ,,ma
    pierwszeństwo'' nie jest zdefiniowany prawnie, w przeciwieństwie do
    USTĄPIĆ PIERWSZEŃSTWA. Niby niuans językowy, ale....

    > Nie wiem czemu, tak dla jasności, ale upiera się że tak ma właśnie
    > być: że "zasada prawej ręki" *działa* dlatego że pierwszeństwa
    > nie ustalono przed skrzyżowaniem,

    No i działa ona również PRZED.

    >zaś zasada "pierwszeństwa
    > na kółku" *nie działa*, bo... pierwszeństwa nie ustalono przed
    > skrzyżowniem.

    Weź to jak komputer.... Zasada o C-12 i A7 mówi o sprawdzeniu czujników
    WJEŻDŻAJĄCY i Gość_Na_Rondzie. Jak ten komputer ma sprawdzić
    WJEŻDŻAJĄCY, jak oba są na rondzie? Albo GOŚĆ_NA_RONDZIE, jak jeszcze
    oba są przed rondem?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek