  • Data: 2012-06-28 09:34:23
    Temat: Re: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pojazd nie musi znajdować się przed skrzyżowaniem z prawej
    > strony, wystarczy że *na mnie* "nadjeżdża z prawej", abym
    > musiał mu ustąpić pierwszeństwa.

    Nie. Tam jest napisane ZBLIŻAJĄC SIĘ DO SKRZYŻOWANIA. Więc moment jest
    ustalany PRZED skrzyżowaniem. Dodatkowo potwierdza to istnienie zapisów
    o tym, że jak skręcam w lewo, to przepuszczam tego, co jedzie na wprost
    lub skręca w prawo. Gdyby badanie prawej ręki odbywało się na bieżąco,
    to by ten zapis nie był potrzebny, bo oni właśnie ,,atakują'' z prawej
    już we wnętrzu skrzyżowania.

    > Ponieważ na 100% będziesz miał zastrzeżenia do treści
    > wyżej (i co gorsza, muszę się zgodzić że implementacja
    > w PoRD mogłaby być lepsza), to jeszcze cytat z konwencji,

    Tyle, że Konwencja to jest Pobożne Życzenia. Umowa między krajami, jak
    ma wyglądać wzorzec PoRDów.

    > a) w panstwach o ruchu prawostronnym na skrzyzowaniach innych niz

    No właśnie. Tu jest NA SKRZYŻOWANIACH. Więc teraz prośba do p.osłów,
    żeby dostosowali PoRD do tego, co ich koledzy się zobowiązali w 1968
    (bodajże) wdrożyć.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek