  • Data: 2012-06-25 19:09:27
    Temat: Re: do podwątku o rondach - Gotfrydzie....
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.06.2012 14:44, m pisze:
    > ... Gotfrydzie, w którymś podwątku wyraziłeś zdanie że skoro o
    > pierwszeństwie na rondzie decyduje Znak, to nie ma miejsca na "regułę
    > prawej ręki" choćby nie wiem co.
    >
    > Nie mogę tego znaleźć, a chciałbym popolemizować.

    I nie znajdziesz. Jest natomiast Art. 5

    ===========
    1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani
    stosować się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby kierujące ruchem
    lub uprawnione do jego kontroli, sygnałów świetlnych oraz znaków
    drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób
    zachowania niż nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub znaki drogowe;

    2. Polecenia i sygnały dawane przez osoby kierujące ruchem lub
    uprawnione do jego kontroli mają pierwszeństwo przed sygnałami
    świetlnymi i znakami drogowymi.

    3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi
    regulującymi pierwszeństwo przejazdu.

    ==========

    Sam ten artykuł jest kolejnym bublem, bo część osób wyczytuje z niego
    hierarchię jak w XX wieku:

    Policjant, a jak nie rozwiązują problemu --> światła
    światła, a jak nie rozwiązują problemu -->znaki
    znaki, jak nie rozwiązują problemu --> przepisy ogólne.

    a część tak:

    Jak z policjanta nie wynika --> przepisy ogólne
    Jak ze świateł nie wynika --> przepisy ogólne
    Jak ze znaków nie wynika --> Przepisy ogólne

    Aczkolwiek ta niedoskonałość tego artykułu nie rzutuje na fakt, że
    niezależnie od tego, zawsze spadamy na piętro przepisów ogólnych z
    poziomu znaków, jeżeli znaki nie rozwiązują pierwszeństwa. I to nie ma
    związku z rondem, bo jak mówiłem, wystarczy mieć najprostsze zwykłe
    skrzyżowanie, na którym dwaj mają ustąp, a dwaj są na drodze z
    pierwszeństwem. I już widać, że ci dwaj na drodze z pierwszeństwem będą
    korzystać z przepisów ogólnych (tzw. prawej ręki) między sobą (mecz o 1
    i 2 miejsce), a potem ci dwaj na podporządkowanych będą rozgrywać mecz o
    3 i 4 miejsce też na zasadach ogólnych.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek