  • Data: 2012-06-25 20:19:19
    Temat: Re: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Michal Jankowski w <news:kjzlijbn0xm.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl>:

    > Okres przejściowy był do 31 grudnia 2008, a jego upłynięcie zostało
    > totalnie olane.

    Dokładnie to brzmi tak:

    "§ 2. 1.Dopuszcza się umieszczanie na drogach znaków drogowych pionowych
    wyprodukowanych przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia,
    które nie spełniają określonych w nim warunków, nie dłużej jednak niż do
    dnia 30 czerwca 2004 r.
    2.Znaki, o których mowa w ust. 1, zostaną zastąpione znakami spełniającymi
    warunki niniejszego rozporządzenia w terminie do dnia 31 grudnia 2010 r.
    3.Znaki drogowe poziome niespełniające warunków określonych niniejszym
    rozporządzeniem, umieszczone na drogach przed dniem jego wejścia w życie,
    zostaną zastąpione znakami drogowymi poziomymi spełniającymi warunki
    niniejszego rozporządzenia w terminie do dnia 31 grudnia 2008 r.
    4.Sygnały drogowe nadawane przez sygnalizatory niespełniające warunków
    określonych niniejszym rozporządzeniem, umieszczone na drogach przed dniem
    jego wejścia w życie, zostaną zastąpione sygnalizatorami spełniającymi
    warunki niniejszego rozporządzenia w terminie do dnia 31 grudnia 2008 r.
    5.Dopuszcza się umieszczanie na drogach urządzeń bezpieczeństwa ruchu
    drogowego wyprodukowanych przed dniem wejścia w życie niniejszego
    rozporządzenia, które nie spełniają określonych w nim warunków, nie dłużej
    jednak niż do dnia 30 czerwca 2004 r.
    6.Urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, o których mowa w ust. 5,
    zostaną zastąpione urządzeniami spełniającymi warunki niniejszego
    rozporządzenia w terminie do dnia 31 grudnia 2008 r."

    Z tego nijak nie wynika, że "C-12" musi zostać zmieniony na zestaw
    "C-12"+"A-7".

    Wzór znaku C-12 i A-7 nie zmienił się tak jak np. D-42 i D-43, ale to że
    "stare" D-42/D-43 nie obowiązują wynika z innego rozporządzenia o znakach:

    "§ 114. 1.Do dnia 31 grudnia 2005 r.:
    1) tablica z białym tłem oraz czarnym obrzeżem i napisem określającym nazwę
    miejscowości ma takie samo znaczenie, jak znak D-42; przepis § 15 ust. 3
    stosuje się odpowiednio,
    2) tablica, o której mowa w pkt 1, przekreślona ukośnie czerwoną linią, ma
    takie samo znaczenie, jak znak D-43"

    Raczej będzie tak jak Gotfryd napisał -- przy jakimś remoncie usuną C-12 i
    już ich bez A-7 postawić nie będą mogli

    Macie byłe D-42, nagranie z niedzieli 24 czerwca 2012 -- takich kwiatków w
    okolicy jest jeszcze kilka, aż się dziwię, że złomiarze nie zareagowali ;-)

    <http://www.youtube.com/watch?v=UZ1_haxg19Q>

    Braku powtórzonych D-42 za E-17a nawet nie liczę, a kwiatków z B-33
    postawionym 20 metrów przed D-42 widuję po kilka na 1000 km różnych tras.

    --
    Tomasz Nycz