  • Data: 2022-09-24 12:40:26
    Temat: Re: dezubekizacja
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No nie do końca. To się da rozwiązać, tylko trzeba chcieć. Popatrz ma
    > mecze piłkarskie. Przecież tam jest dokładnie taki problem.

    Nie. To nie jest dokładnie taki sam problem.

    > Kibice
    > przyjezdnej drużyny, albo jeszcze czasem zupełnie obcych, którzy jadą
    > tylko po to, by zrobić zadymę. Tylko ktoś musi być tym zainteresowany,
    > by to ogarniać, a nie wychodzić z założenia, że im bedzie większa
    > zadyma, to będzie większy oddźwięk społeczny - jak to ma miejsce obecnie
    > w mojej ocenie.

    Kto ma tym być zainteresowany przy spontanicznych protestach/demonstracjach?

    Bo widzisz, na takie spontaniczne protesty ludzie przychodzą żeby
    protestować, a nie bawić się w funkcjonariuszy wyłapujących zadymiarzy.
    Od wyłapywania zadymiarzy mają pracowników, którym płacą pensję: policję.

    A teraz to wygląda tak, że pokojowy protest zamienia się w zadymę, gdy
    milicja pokojowo protestujących otacza kordonem, psika gazem, pałuje,
    wyciąga z kordonu i wozi do komisariatów na obrzeża miasta na ścieżkę
    zdrowia (no i oczywiście wtedy mieliby kogo - zgodnie z twoim genialnym
    pomysłem - pociągać do zbiorowej odpowiedzialności, chociaż ci ludzie
    niczego nie zniszczyli, bo zanim ktoś coś zniszczył, to oni już byli na
    komisariacie kilkadziesiąt kilometrów dalej).
    Oczywiście tak się dzieje tylko wtedy, gdy to protest pokojowy i
    antyrządowy, bo milicja służy rządowi, a nie swoim pracodawcom, czyli
    obywatelom. Do tego jeszcze często tacy "funkcjonariusze" sympatyzują z
    faszystami i niejeden z nich pałą przypierdoli pedałowi z radością i
    osobistą satysfakcją nawet bez wyraźnego polecenia z góry.

    Z drugiej strony, gdy na jakiś spęd przychodzą prawdziwi faszyści i
    zadymiarze, który to spęd ma na celu tylko i wyłącznie głosić hasła
    nawołujące do nienawiści, rasistowskie itd., to taki spęd milicja
    grzecznie "ochrania" zamiast rozpędzić to towarzystwo i porozwozić po
    komisariatach na obrzeże miasta na ścieżkę zdrowia żeby i się odechciało
    nawoływać do nienawiści.
    Mało tego, jak tacy zadymiarze zaczynają podpalać miasto i rzucać
    kamieniami, to milicja swoją bierność (i brak wykonywania pracy, za
    którą im płacą normalni obywatele) tłumaczy tak: "żeby nie eskalować".
    (i kogo ty chcesz pociągać do solidarnej odpowiedzialności skoro milicja
    zamiast wyłapywać zadymiarzy woli nie eskalować i nic nie robić, więc
    nie ma kogo pociągać...)

    W przypadku ludzi normalnych, spokojnych i pokojowych jakoś się nie boją
    "eskalować".

    Przemyśl to i wyciągnij wnioski.
    Odpowiedz na pytanie: którą kategorię obywateli w praktyce kulsony będą
    karać tą solidarną odpowiedzialnością?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr