  • Data: 2005-06-27 14:27:55
    Temat: Re: darowizna między małżonkami - jak to jest?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Scottos wrote:
    > źle się wyraziłem. Nic nie ma w wyroku o podziale majątku.
    czyli rozwód bez podziału majątku

    > Skąd lub jak mogę stwierdzić, czy:
    > 1. darowizna weszła we wspólnotę majątkową czy nie
    trudna sprawa.
    teoretycznie gdyby to była darowizna od osoby trzeciej, to jeśli nie
    jest to w akcie wyraźnie zaznaczone, to jest to majątek wspólny.
    Gdy w akcie jest wyraźnie napisane, że darowizna jest tylko na ciebie,
    wówczas byłoby to twoje.
    Ponieważ to żona darowała tobie to w sumie mógłbyś obronić fakt, że
    darowizna jest tylko na ciebie, bo w innym przypadku darowałaby ci 50%.
    Ale bez sądu i dobrego prawnika raczej sprawy ci się zamknąć nie uda.

    > 2. czy dwa lata po rozwodzie może żona coś dochodzić
    skoro majątek nie został podzielony.

    > 3. jeśli wyrok tego nie reguluje to co dalej?

    sprawa sądowa o podział majątku, bo jesteście po rozwodzie, ale co
    wspólne dalej jest wspólne.
    Jak sąd orzeknie, że mieszkania dzielił nie będzie bo nie należy do
    majątku wspólnego to problem z głowy.