  • Data: 2023-06-17 19:02:13
    Temat: Re: czyją własnością są pieniądze w banku
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czytam sobie:
    > https://www.rp.pl/finanse/art38618561-hakerzy-okradl
    i-konto-pieniadze-ma-oddac-bank-jest-wyrok-sadu

    > I nagle trafiam na takie stwierdzenie:
    >
    > "Sąd przypomniał, że strony wiązała umowa rachunku bankowego, na mocy
    > której bank zobowiązuje się do przechowywania środków pieniężnych
    > posiadacza rachunku bankowego. Pieniądze na rachunku są jednak
    > własnością banku, a posiadaczowi rachunku przysługuje wobec banku
    > roszczenie o wypłatę określonej sumy."
    >
    > Prawda li to? Tzn. widzę w tym spory sens, ale jakoś tak zawsze przyjeło
    > się widzieć wpłacone do banku pieniądze jako tego co wpłacił.

    Tak się mówi i myśli potocznie.
    Przecież jak wypłacasz z banku pieniądze, to przecież nie dosłownie te
    same, które wpłaciłeś.

    Tak samo jakbyś mi dał stówę w depozyt (czy pożyczył), to nie będę jej
    trzymał w skarpecie aż do oddania - po prostu mam wobec Ciebie
    zobowiązanie na stówę, a ta stówa jest moja.
    Ale jakbyś dał mi w depozyt rower, to muszę oddać Ci ten tower, a nie
    inny. Pieniądze działają inaczej.

    Pozdrawiam
    Piotr