  • Data: 2008-11-01 16:55:04
    Temat: Re: czy to kradziez internetu??
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marian" <m...@a...pl> napisał :

    > Chcesz powiedziec, ze podlaczenie sie po wifi to jest jednostronne? Znaczy
    > karta laptopa nie emituje sygnalu?

    OK, najpierw dziecko weszło do domu Amara, pies się na nie rzucił, a ono
    pobiegło do swojego, a pies za nim. Po pogryzieniu znów poszło do domu
    Amara, itd. ;-)

    > Ja pierdole, wszyscy prawnicy sa takimi glupkami czy tylko ci co tutaj sie
    > probuja udzielac?

    :-(

    > To twoj problem, ze nie panujesz nad tym, co robi twoj komputer.

    To Twój problem, że nie panujesz nad tym, co robi Twój router.
    Ja panuję. A mój komputer ma znaleźć najlepszą udostęponioną
    sieć wifi i się z nią połączyć.

    > Nie.

    To szkoda. Ja bardzo często, podobnie, jak wielu użytkowników
    laptopów i komórek z wifi. Na uczelni, w centrum miasta, w galeriach,
    kawiarniach - wszędzie tam, gdzie są udostępnione. Nie interesuje mnie,
    czy sieć nazywa się euyt23xt, linksys, czy kowalski_net.

    > To jest problem wlasciciela komputera, ze nie potrafi wybrac wskazanej.

    Potrafi. Mało tego, jego komputer wybiera najlepszą z dostępnych.

    > Ja odbieram tewraz 5 sieci powyzej 60%, z czego 2 sa niezabezpieczone.
    > Moja jako jedyna nie rozglasza ssid. A jednak moje komputery zawsze lacz
    > sie tylko z moja siecia. Nie alfabetycznie. Nie po sile sygnalu - po
    > prostu maja jedna wskazana i do niej sie loguja.

    Wedle gustu. Ja siedząc w miejscu, gdzie jest kilka/kilkanascie sieci
    wybieram najmocniejszą. Oczywiście to zadanie wykonuje system
    laptopa, bo ręczne sprawdzanie siły sygnału byłoby zmudne. ;-)

    > Logika to nie przepis prawny.

    To był skrót myslowy. Logika, bo nie wszystko reguluja przepisy.
    Niektóre zachowania wynikają z logiki. Jeżeli ktoś czegoś nie chce (np.
    łączyć
    sie z innymi komputerami), to wyłącza mozliwość łączenia się, a nie żąda
    od innych, by sie z nim nie łączyli.

    > No i co z tego?
    > Od kiedy to techniczne rozwiazania stanowia podstawe prawna - ze skoro tak
    > jest, to to jest wlasciwe?

    Nie piszę o podstawie prawnej, ale o tym, że na połączenie wyrażają
    zgode obie strony. Obie wymieniają sie danymi. Wiesz, z ilu roterów
    korzystasz w tej chwili? Bo ja nie ;-)

    > A udostepnia wszystkim? Przeciez poinformowal swojego sasiada, ze sobie go
    > nie zyczy...

    Udostępnia wszystkim. Sąsiadowi też, pomimo poinformowania.

    Krystian