  • Data: 2008-11-01 17:05:12
    Temat: Re: czy to kradziez internetu??
    Od: armar <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Marian pisze:

    > Chcesz powiedziec, ze podlaczenie sie po wifi to jest jednostronne?

    Jak "jednostronne"?
    Przecież to Twój router włazi do mojego mieszkania.

    Może obrazowo, bo widzę, że temat trudny... ;)
    Włączam komputer i moja karta sieciowa (KS) woła do Access Pointa (AP)
    KS: "Halo, jest tu jakaś sieć bezprzewodowa?"
    AP: "Cześć, jestem router Mariana"
    KS: "A ty jesteś z tych otwartych, czy muszę mieć klucz?"
    AP: "Właściciel mnie zrobił publicznym"
    KS: "To wpuść mnie"
    AP: "No dobra - jesteś wpuszczona w kanał"
    KS: "Dzięki :)"
    KS: "Jest tu jakiś serwer DHCP, bo nie mam numerka?"
    AP: "Weź sobie marudo zapamiętaj, że masz numerek 192.168.0.3"
    KS: "A jakbym chciała do Internetu, to gdzie się kierować?"
    AP: "To dzwoń na 192.168.0.1 O nazwy komputerów też śmiało pytaj"
    KS: "To gdzie jest pudelek.pl?"
    AP: "Poczekaj, zapytam wyżej"

    Tak to mniej więcej leci.
    Gdzie tu widzisz "jednostronność"?

    > Znaczy karta laptopa nie emituje sygnalu?

    Coś Ci się z odbiornikiem satelitarnym pomyliło.

    > Ja pierdole,

    Nie zaprzeczę ;)

    > wszyscy prawnicy sa takimi glupkami czy tylko ci co tutaj
    > sie probuja udzielac?

    Wszyscy, których w swej łaskawości tak nazwiesz. :)))

    > To twoj problem, ze nie panujesz nad tym, co robi twoj komputer.

    Robi tylko to do czego został zaprogramowany.
    Ma poszukać sieci bezprzewodowej, dołączyć do niej i pobrać adresy.

    > Nie.

    Może w okolicy nie ma, albo nie wychodzisz z domu z komputerem.
    Przyjedź do Krakowa to się zdziwisz ile osób korzysta
    z punktów dostępowych dostępnych w publicznych miejscach.

    > To jest problem wlasciciela komputera, ze nie potrafi wybrac wskazanej.

    Od strony technicznej wybiera prawidłowo - jest łączność z Internetem.

    > Ja odbieram tewraz 5 sieci powyzej 60%, z czego 2 sa niezabezpieczone.
    > Moja jako jedyna nie rozglasza ssid.

    Moja rozgłasza - nie mam ochoty, by mi jakiś sąsiad właził na kanał
    i przeszkadzał w transmisji tłumacząc się "na tym kanale nie ma sieci".

    > A jednak moje komputery zawsze lacz
    > sie tylko z moja siecia. Nie alfabetycznie. Nie po sile sygnalu - po
    > prostu maja jedna wskazana i do niej sie loguja.

    Tak RÓWNIEŻ można skonfigurować.
    Jak ktoś ma czas i ochotę.

    > A udostepnia wszystkim? Przeciez poinformowal swojego sasiada, ze sobie
    > go nie zyczy...

    A sąsiad popatrzył jak na dziwoląga, uśmiechnął się i pokiwał głową. ;)

    --
    Pozdrawia Marek