    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy mogę zwolnić pracownika w sobote?
    Date: Thu, 4 Sep 2008 17:25:40 +0200

    W wiadomości news:pan.2008.09.04.07.19.53@rudak.org Olgierd
    <n...@r...org> pisze:

    > Ale przecież nie wiesz jakie są naprawdę okoliczności sprawy.
    A wszyscy inni wiedzą?

    > Wątkodawca
    > napisał, że gość się miga od roboty -- naprawdę nie uważasz, że to dobry
    > powód, aby się z pracownikiem rozstać?
    Nie, nie. Wątkoczyńca napisał, że facet jest na urlopie. Urlopu
    (wypoczynkowego) udziela pracodawca, zgodnie z KP, takoż bezpłatnego,
    ojcowskiego (tzw. tacierzyńskiego ;)) i innych.
    Tak więc tu niech się nie przypieprza - facet (tak napisał, że zakładam
    samca) korzysta z przysługujących uprawnień.
    To, że wątkosprawca jest _pewien_(sic!), że mu przyniesie zwolnienie jest
    nieistotne - jeszcze nie przyniósł.
    Jemu się może wydawać, że pracownik "za często choruje" (tak się każdemu
    pracodawcy wydaje), ale czas chorobowego powyżej którego można rozwiązać
    stosunek pracy regulują przepisy, o czym świetnie wiesz przecież. Poniżej
    nie może, ale może usiłować spowodować kontrolę zasadności wystawienia
    zwolnienia i prawidłowości jego wykorzystania (wiem z jaką skutecznością -
    ale niby może).
    Na razie więc jest tak, że gość przedstawił zupełnie jednostronną, wręcz
    stronniczą wersję i prosi o podanie sposobu jak kogoś pozbawić środków do
    życia.
    Wobec takiego stanu wiedzy pomaganie mu w tym to IMO skurwysyństwo.

    A poza tym to pisałem nad ranem, zmęczony i postanowiłem odstawić dla
    relaksu małą prowokacyjkę. ;))
    No i patrz pan jak się co prostszym zagotowało... ;)))

    --
    Jotte