  • Data: 2004-06-07 10:50:37
    Temat: Re: cofanie i ... buch
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl> napisał:

    >Swego czasu toczyła się dyskusja czy można cofać na ulicy jednokierunkowej
    >i zakończyła się tym, że owszem można (dowolnie długo)
    Przyznam się, ze jej nie śledziłem, ale moje zdanie jest takie, że
    wprawdzie w PoRD nie zabrania się cofania na jednokierunkowej, to
    znaczenie znaku D-3 jasno określa kierunek jazdy ("ruch odbywa się w
    jednym kierunku"). Cofanie jest niezastosowaniem się do tego kierunku.

    >przekraczać znaku "Zakaz wjazdu".
    Nie ma to żadnego znaczenia i nigdzie nic o tym się nie pisze.

    >Sprawa miała finał w sądzie, nie wiem jak się zakończyła,
    >ale czy policja miała rację wręczając mandat znajomemu
    Policjant jedynie zaproponował (IMHO słuszny mandat), a skoro sąd, to
    kierowca nie przyjął.

    Ja uznałbym obu kierowców winnych. Cofającego conajmniej za
    spowodowanie zagrożenia bezpieczeństwa ruchu, nieustąpienie
    pierwszeństwa i niezachowanie szczególnej ostrożności podczas cofania.

    Artur Golański