    From: "raindog" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: co sie zmieni po slubie?
    Date: Fri, 3 Mar 2006 00:11:08 +0100

    Użytkownik "A.M." <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:du50lh$ct4$1@news.wp.pl...
    > Witam
    > I jeszcze jeden post.
    > Zyje w konkubinacie. Mam dziecko w tym zwiazku
    > ktore uznane jest przez ojca. Konkubent posiada
    > jakis majatek. Czy jesli zawrzemy kiedsy zwiazek malzenski
    > nie podpisujac intercyzy to to czego dorobilismy sie
    > do dnia slubu bedzie automatycznie "nasze",
    > czy tylko to czego "dorobimy" sie po slubie?

    Wspólne będzie to, czego dorobicie się po ślubie. Do wspólnego majątku wejdą
    też środki zgromadzone na Waszych (jeśli takie posiadacie) rachunkach
    funduszy emerytalnych. "Osobne" z kolei będą (za ustawą, wymieniam tylko
    niektóre, szczególnie - moim zdaniem - istotne) przedmioty nabyte przez
    dziedziczenie, zapis, darowiznę (te trzy tylko jeśli nie są przedmiotami
    "normalnego" codziennego użytku), przedmioty, które bezsprzecznie służą
    tylko Tobie albo tylko mężowi, nagrody przyznane tylko jednemu z Was, prawa
    autorskie. Ustawa wymienia też przedmioty nabyte w zamian za składniki
    majątku osobistego.

    Po szczegóły odsyłam do działu III Kodeksu Rodzinnego i Opiekuńczego - w
    razie czego sprawdź aktualność źródła, bo w styczniu 2005 weszły zmiany z
    2004, dość spore w tej części Ustawy.

    rd.