    From: c...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: co oznacza "co do zasady"
    Date: 21 Dec 2002 13:43:48 +0100

    > Niechybnie tak się stanie - powody odmowy wpisu sa enumeratywnie wyliczone i
    > nie ma w nich pozycji "wniosek złożyła osoba niepełnoletnia". Nie mozna zaś
    > odmówić wpisu na innych podstawach.
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > --
    > Depi.

    Ja tylko w kwestii formalnej:) W zgłoszeniu do ewidencji jest rubryczka - nr.
    dowodu sobistego. Jak to obejść skoro niepełnoletni takiego dokumentu nie
    posiada? Co do zasady (takie fajne słowo) zgadzam się, że właściwie nie istnieją
    przepisy zakazujące lub odmawiające osobie niepełnoletniej prowadzenia
    działalności gospodarczej. Trudno mi jedna wyobrazić sobie taką sytuację w
    praktyce, chociażby z punktu widzenia kontrahentów - przecież najważniejsza jest
    dla nich pewność obrotu gospodarczego, w tym wypadku wątpliwa.

    Pozdrawiam świątecznie

    Ciacho