  • Data: 2012-06-25 06:35:02
    Temat: Re: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 23 Jun 2012, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > A co to ma wspólnego ,,jaki ma problem kierowca busa'' z pierwszeństwem
    > dla aut?

    Taki, że jak zablokuje skrzyżowanie, to ma hiperpierwszeństwo
    absolutne, bo NIKT nie przejedzie :>

    > Ja? Z jakim poglądami? Byłem świadkiem niemalże kolizji (skończyło się
    > na pyskówce i prawie rękoczynach) na tymże rondzie. Jeden jechał na
    > ,,prawą rękę'' drugi na ,,kto pierwszy''.

    Ano z wątpliwościami, bo to że trafi się ktoś kto albo nie zna
    przepisów, albo jest nieuważny, albo po prostu głupi, może mieć
    miejsce zawsze.
    Jak WIDZI A-7 a mimo to stosuje "zasadę prawej ręki", to
    liczba możliwości do wyboru gwałtownie spada.

    > No właśnie. A niestety PoRD tego nie rozstrzyga.

    Czego znowu nie rozstrzyga???
    Wjeżdża facio na minorondo, ma przed nosem "ustąp pierwszeństwa"
    i mówi że "nie rozstrzyga"?

    > Owszem. I na dużych rondach to się sprawdza. A na takim małym nie.

    Przestań.

    > Obydwaj wjeżdżają jednocześnie i BUM. Bo jeden liczył na ,,samowolkę''

    On jedzie ZGODNIE Z PRZEPISAMI.

    > a inny na ,,prawą rękę''.

    Nie, nie zna przepisów, ślepy lub głupi.
    Wszystkie przypadki kwalifikują do "wycofania z ruchu".

    > Owszem, jest zapis, co prawda w rozprządzeniu, a nie w PoRD, że ten na
    > rondzie ma pierwszeństwo nad wjeżdżającym, jeśli jest tam A7. Tylko ja
    > mówię o tym, co jeśli obaj wjeżdżają jednocześnie?

    Przecież to NIE MA ZNACZENIA.
    Cytuję:
    http://www.v10.pl/prawo/Znaki,drogowe,nakazu,117.htm
    +++
    C-12 Ruch okrężny
    [...]
    Znak C-12 występujšcy łšcznie ze znakiem A-7 oznacza pierwszeństwo
    kierujšcego znajdujšcego się na skrzyżowaniu przed kierujšcym
    wjeżdżajšcym (wchodzšcym) na to skrzyżowanie
    ---

    Nie ma żadnej korelacji CZASOWEJ.
    Jest wyłącznie zależnośc od POŁOŻENIA na tym skrzyżowaniu.
    Koniec!
    Widzisz nadlatującey z lewej motocykl z pierwszą kosmiczną
    to masz mu ustąpić. Nie ma zmiłuj.
    Nikt nie pyta czy go widzisz przed skrzyżowaniem czy na
    skrzyżowaniu, masz go widzieć i (masz) taką możliwość.

    > Jego budowa w Polsce na drogach publicznych jest nielegalna.

    No to miło że się *zgadzasz* z listą zastrzeżeń, dopisując własne.

    pzdr, Gotfryd