  • Data: 2012-06-22 18:52:18
    Temat: Re: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.06.2012 18:01, witek pisze:

    > a w ktorym miejscu jest taki zapis? to tak gwoli formalnosci.

    No masz rację, w PoRD wygląda, że SŁOWA o rondach nie ma, poza tematem
    wyprzedzania. Czyli jeszcze lepiej, wg PoRD w ogóle rondo jest jak każde
    inne skrzyżowanie. To co cytowałem pochodzi z Rozporządzenia o znakach i
    sygnałach drogowych.

    8.Znak A-8 "skrzyżowanie o ruchu okrężnym" ostrzega o skrzyżowaniu, na
    którym ruch odbywa się dookoła wyspy lub placu w kierunku wskazanym na
    znaku.

    czyli jeszcze lepiej.... PoRD nic nie mówi, a Rozporządzenie tylko
    wspomina...

    > nigdzie tez nie jest napisane w ktora strone po tej wyspie sie jezdzi,
    > wiec zaraz wsadzisz teorie, ze pod prad tez mozna.

    Nie, bo jest znak nakazu

    § 36. 1.Znak C-12 "ruch okrężny" oznacza, że na skrzyżowaniu ruch odbywa
    się dookoła wyspy lub placu w kierunku wskazanym na znaku.
    2.Znak C-12 występujący łącznie ze znakiem A-7 oznacza pierwszeństwo
    kierującego znajdującego się na skrzyżowaniu przed kierującym
    wjeżdżającym (wchodzącym) na to skrzyżowanie.

    > http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AI
    D=/20090119/ZAKIEROWNICA/367905407
    > tam cie odsylaja we wlasciwe miejsce, do sadzenia ziemniakow.

    Ale ja ci napisałem, że mnie nie interesuje czyja prawda jest
    głośniejsza. Są dwa obozy i ten artykuł to pokazuje. Sprawa wymaga
    regulacji.

    Ja jestem w stanie poprzeć teorie z tego artykułu czy teorie Dworaka,
    ale to są tylko TEORIE nie poparte prawem. Ładne, idealne do wdrożenia,
    ale niestety niepoparte zapisem w prawie, więc niestety kraj jest
    podzielony na obozy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek