  • Data: 2008-08-28 18:22:15
    Temat: Re: chorobowe na okresie próbnym
    Od: a...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

    On 27 Sie, 22:18, <z...@g...pl> wrote:
    > Mam takie pytanie pracuje ok 2 tygodnie na umowe o prace na okres próbny 3
    > miesiace w przedsiebiorstwie panstwowym. Pracodawca poinformowal mnie ze w
    > pierwszym miesiacu jezeli pojde na chorobowe to nie nalezy mi sie
    > wynagrodzenie i tu pytanie czy to wynika z kodeksu pracy jaka jest podstawa
    > prawna? czy może to wynika z układu zbiorowego
    > Dzięki z góry za podpowiedz
    >
    > --

    Wynagrodzenie za czas niezdolności do pracy nie przysługuje w
    przypadkach, w których pracownik nie ma prawa do zasiłku chorobowego /
    wynika do z Kod.Pracy/ -czyli po przedłożeniu zwolnienia lekarskiego
    pracodawca najpierw sprawdza czy zgodnie z ustawą o zasiłkach
    pracownik ma prawo do chorobowego, jeżeli tak, to za pierwsze 33 dni
    zwolnienia wypłacane jest wynagrodzenie za czas niezdolnosci do pracy.
    Pracownik ma prawo do zasiłku chorobowego po upływie okresu
    wyczekiwania. Okres ten jest zróżnicowany w zależności od charakteru
    ubezpieczenia. Osoba podlegająca ubezpieczeniu chorobowemu
    obowiązkowo /czyli m.in zatrudniona na podstawie umowy o pracę/ ma
    prawo do zasiłku chorobowego po upływie 30 dni nieprzerwanego
    ubezpieczenia chorobowego- wynika to z ustawy o zasiłkach.